در انتخابات کنگره چه چیزی در انتظار آمریکا است؟

اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی در مقاله‌ای به چشم‌انداز انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا و دلایل امید بالای جمهوری‌خواهان در کسب اکثریت حداقل یکی از دو مجلس نمایندگان و سنا پرداخته است.

 

🔸 از جمله دلایل احساس خوب جمهوری‌خواهان نسبت به انتخابات پیش‌رو، محبوبیت نسبتاً پایین جو بایدن است. میزان محبوبیت وی هم‌اکنون ۴۲ درصد است. دموکرات‌ها ۲۲۲ کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار دارند که تنها ۴ کرسی بیشتر از نصف مجموع کرسی‌هاست و جمهوری‌خواهان حتی در صورتی که کمتر از حد انتظار عمل کنند هم می‌توانند اکثریت را به دست‌آورند.

🔸 همچنین ۳۱ نماینده از دموکرات‌های مجلس نمایندگان اعلام کرده‌اند که دیگر نامزد نخواهند شد. این موضوع می‌تواند رقابت را برای جمهوری‌خواهان راحت‌تر کند. تورم نیز در بالاترین میزان در ۴۰ سال اخیر است و از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر گفته‌اند تورم بر آنها یا یکی از اعضای خانواده، به سختی اثر گذاشته است.

🔸 علاوه بر اینها، همچنان بیش از ۱۵۰۰ آمریکایی روزانه جان خود به دلیل بیماری کرونا از دست می‌دهند. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۱ به سمت جمهوری‌خواهان متمایل شدند. در حالی که در ابتدای سال ۲۰۲۱ محبوبیت دموکرات‌ها ۹ درصد بیشتر از جمهوری‌خواهان بود در پایان سال این جمهوری‌خواهان بودند که ۵ درصد از دموکرات‌ها پیشی گرفتند.

🔸 با این وجود، دموکرات‌ها همچنان می‌توانند انتظار عملکرد بهتری را در انتخابات داشته باشند. هنوز ۸ ماه تا انتخابات باقی است و اتفاقات بسیاری ممکن است رخ دهد. دموکرات‌ها بسیاری از کرسی‌های آسیب‌پذیر را پیش از این در سال ۲۰۲۰ دست داده‌اند. تقسیم مجدد حوزه‌های انتخابیه نیز بیشتر به سود دموکرات‌ها پیش رفته است.

🔸 در سنا اوضاع برای دموکرات‌ها امیدوارکننده‌تر است. آنها باید از ۱۴ کرسی خود در سنا محافظت کنند که رقابت تنها در سه کرسی نزدیک به نظر می‌رسد. در حالی که جمهوری‌خواهان باید ۲۱ کرسی خود را حفظ کنند. از میان آنها، سه کرسی بسیار رقابتی است و در دو کرسی سناتورهای جمهوری‌خواه تصمیم به بازنشستگی گرفته‌اند.

https://www.cfr.org/blog/2022-midterm-congressional-elections-numbers?utm_medium=social_owned&utm_source=tw

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

ارسال دیدگاه