چرا روز قدس امسال با سال‌های دیگر متفاوت است؟

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با جمعی از دانشجویان با توجه به نزدیک بودن روز قدس، فرمودند: «امسال روز قدس با سال‌های دیگر فرق دارد». اما تفاوت روز قدس امسال با سال‌های دیگر چیست؟

 

🔸 یک تفاوت مهم در نوع مواجهه فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی یا به تعبیر رهبر انقلاب «فداکاری‌های بزرگ» فلسطینی‌هاست. نمونه این فداکاری عملیات مسلحانه اخیر در عمق فلسطین اشغالی است.

🔸 طی ۴ عملیات فردی جداگانه در مناطق مختلف اراضی اشغالی ۱۹۴۸ ازجمله تل‌آویو، ۱۴ صهیونیست کشته شدند. این به عنوان یک رخداد مهم امنیتی برای رژیم صهیونیستی مطرح شده و فازی جدید برای مبارزات ملت فلسطین بعد از انتفاضه‌های سنگ و الاقصی محسوب می‌شود.

🔸 درحالی که امسال به دلیل مصادف شدن اعیاد یهودی با ماه رمضان، شهرک‌نشینان یهودی به پشتوانه پلیس این رژیم تلاش کردند معادله ممنوعیت نیایش و عبادت غیرمسلمانان در «حرم‌الشریف» را تغییر داده و در آنجا به قربانی کردن و نیایش بپردازند، مقاومت فلسطینی‌ها و همبستگی مسلمانان جهان برای حفظ هویت اسلامی مسجدالاقصی ضروریست.

🔸 در حالی که جنگ ۱۱ روزه رمضان سال گذشته معادله جدید «دفاع غزه از قدس» را ایجاد کرد رژیم صهیونیستی در سالگرد آن تلاش می‌کند مانع تثبیت این معادله شود و البته مقاومت غزه نیز تلاش می‌کند این معادله را به سایر نقاط کرانه باختری از جمله «جنین» گسترش دهد.

🔸 رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا در سایه تمرکز توجهات رسانه‌ای بر جنگ اوکراین به تعبیر رهبر انقلاب با «نهایت جنایت و رذالت» به سرکوب ملت فلسطین و پیشبرد تجاوزات خود در کرانه باختری و قدس بپردازد. تظاهرات روز قدس امسال می‌تواند توجهات را بار دیگر معطوف به مسئله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی سازد.

✅ با برگزاری اجلاس اخیر ابراهیم با حضور وزرای خارجه مصر، بحرین و امارات در شهر بئر السبع و در دفتر بن‌گوریون اولین نخست‌وزیر اسرائیل، روابط سیاسی حکومت‌های عربی با رژیم صهیونیستی به سطحی بی‌سابقه رسیده است. همبستگی ملت‌های اسلامی با فلسطین در روز قدس برای تقبیح این روند و نشان دادن ناپایداری آن بسیار با اهمیت خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه