بنیاد هریتیج: با ایران مخالفت کنید نه مماشات

 بنیاد هریتیج نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا از سیاست دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای انتقاد کرده است. نویسنده مدعی است انعطاف بایدن در قبال ایران سبب شده تا تهران درصدد پیگیری توافقی بهتر از توافق هسته‌ای برجام باشد.

 

#گزارش_کوتاه

 

🔸 این یادداشت، اذعان دولتمردان بایدن به شکست سیاست فشار حداکثری و چشم بستن بر صادرات نفت ایران به چین را دو خطای آمریکا در جریان مذاکره با ایران ارزیابی کرده است. این مسائل سبب شد تا تهران گمان کند می‌تواند در مسأله حذف سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» نیز اصرار بورزد. زیرا کاخ سفید همین کار را درباره انصارالله انجام داده بود.

🔸 طبق توصیه این یادداشت، دولت بایدن باید این درخواست ایران را صریحاً رد کند. نه اینکه درصدد اخذ تعهد از ایران مبنی بر کاهش تنش یا اجتناب از انتقام ترور سردار سلیمانی باشد. چنانکه به باور نویسنده، افزایش حفاظت از مایک‌پمپئو، جان‌بولتون و برایان‌هوک نشان می‌دهد آمریکا تهدید انتقام ایران را جدی گرفته است.

🔸 در این یادداشت همچنین ادعا شده ایران شبکه‌های اجتماعی آمریکا در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین، یک بیمارستان در بوستون و شرکت‌های حمل‌ونقل شهری و مراقبت‌های بهداشتی را هدف حمله سایبری قرار داده است.

🔸 نویسنده در پایان بیان می‌کند که مماشات آمریکا، تهران را به طرح خواسته‌های حداکثری در مذاکرات هسته‌ای و سازمان‌دهی حملات نیابتی علیه نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش در خاورمیانه تشویق کرده است.

✅ به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات کنگره، پرونده هسته‌ای ایران و شکست آمریکا در کنترل برنامه غنی‌سازی اورانیوم به یکی از محورهای حملات محافظه‌کاران علیه دولت بایدن و دمکرات‌ها بدل خواهد شد.

(https://www.heritage.org/middle-east/commentary/biden-administration-remains-complacent-about-iran-despite-escalating?ute_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=thf-tw)

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه