پشتیبانی اتحادیه اروپا از ناتو در شرق قاره

 اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپایی» در یادداشتی به ارزیابی چگونگی پشتیبانی اتحادیه اروپا از ناتو در شرق این قاره پرداخته است. نویسنده خواستار تقویت پروژه «همکاری ساختاریافته دائمی» در زمینه حضور نیروهای نظامی در خط مقدم ناتو شده است.

#گزارش_کوتاه

 

🔸 افزایش تسلیحات آمریکایی و نیروهای رزمی ناتو مستقر در لهستان و سه کشور حوزه بالتیک از اولین اقدامات غرب پس از وقوع نبرد اوکراین بود. در آینده نیز قرار است به میزان نیروهای مستقر در مجارستان، اسلواکی، بلغارستان و رومانی بیفزایند.

🔸 در این یادداشت آمده است: یکی از ابتکارات پروژه «همکاری ساختاریافته دائمی»، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل نیروها و تجهیزات نظامی بین مرزهای اعضای این پروژه است که هلند، آمریکا و کانادا از اولین امضاکنندگان آن بوده‌اند. اما اتحادیه اروپا نتوانسته بودجه کافی برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای این پروژه را تصویب کند.

🔸 علاوه بر این لازم است اتحادیه اروپا برای پایداری نیروهای نظامی نیز تدبیری بیندیشد. در این خصوص باید بودجه کافی برای تهیه نیازهای زیرساختی مانند مسکن برای سربازان، مکان‌های ذخیره‌سازی تجهیزات، مهمات و محدوده‌هایی برای آموزش و تمرین رزمی را در کشورهای خط مقدم ناتو در مقابل روسیه در نظر بگیرد.

🔸 به باور نویسنده تهدید روسیه برای نظم امنیتی اروپا در حال حاضر شدیدتر از گذشته است. بازدارندگی در برابر این تهدید مستلزم آن است که اروپایی‌ها زیرساخت‌های بوروکراتیک و فیزیکی را برای حمایت از عملیات نظامی در مقیاس بزرگ در این قاره بازسازی کنند.

https://ecfr.eu/article/staying-power-how-the-eu-can-support-nato-in-eastern-europe/

 

ارسال دیدگاه