مقام اسبق اسرائیلی: با مقابله با آمریکا چیزی به دست نخواهیم آورد

 

🔹 مقامات اطلاعاتی پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه اسرائیل هیوم به واکنش این رژیم به احیای احتمالی توافق هسته‌ای پرداخته‌اند. آموس گیلاد رئیس اسبق اداره امور سیاسی-نظامی وزارت دفاع این رژیم و یاکوف آمیدرور مشاور اسبق امنیت ملی اسرائیل گفته‌اند تلاش برای جلوگیری از توافق هسته‌‌ای نتیجه‌ای ندارد و اسرائیل باید آماده دفاع از خود باشد.

🔹 آمیدرور گفته است: «این یک توافق بد است و اسرائیل باید بگوید که ملتزم به آن نیست. گزینه‌های دیپلماتیک پس از آنکه آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند توافق را به هر قیمتی دنبال کنند تضعیف شده است. من هیچ گزینه‌ای که شامل زور نباشد و بتواند ایرانی‌ها متقاعد کند نمی‌بینم چون ایران تحت هیچ فشار دیپلماتیک و اقتصادی متوقف نمی‌شود. باید مطمئن شویم که آماده گزینه نظامی هستیم.»

🔹 گیلاد نیز گفته است: «سوال این است که آیا با آمریکا همراه شویم یا انتقاد کنیم. آمریکا با یا بدون ما تصمیم خواهد گرفت که توافق را احیا کند یا خیر و ما توانایی اثرگذاری بر موضوع را داریم. اگر با آنها مقابله کنیم چیزی به دست نخواهیم آورد. ما باید درک کنیم که به دلایل مختلف نمی‌توانیم بدون هماهنگی با آمریکا به ایران حمله کنیم…ما باید روابط با کشورهای غربی و دولت‌های عربی را تقویت کنیم. این یک نیروی تقویت‌کننده است اما همزمان نباید این توهم را داشته باشیم که یک ناتوی منطقه‌ای وجود خواهد داشت.»

https://www.israelhayom.com/2022/08/28/former-intelligence-chiefs-urge-preparations-for-possible-military-confrontation-with-iran/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه