تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا در جدیدترین اقدام، روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور اعلام کرد که سه شرکت «سفیران»، «پرآور پارس»، «داما» و هم‌چنین شرکت «بهارستان کیش» و مدیرعامل آن، رحمت‌الله حیدری را تحت تحریم قرار داده است.

 

 

#تحلیل_کوتاه

 

🔸 طبق بیانیه این وزارتخانه، شرکت خدمات هوایی «سفیران» به ادعای انتقال پهپاد، پرسنل و تجهیزات مربوط به آن به روسیه تحریم شده است. چنانچه پیش‌بینی نیز می‌شد، ادعای آمریکا در این خصوص، زمینه‌چینی برای افزایش تحریم‌ها بر ایران بوده است.

 

🔸 بهانه کمک تسلیحاتی به روسیه در جنگ اوکراین مانند بهانه حمله سایبری به آلبانی و به دنبال آن تحریم وزیر و وزارت اطلاعات، نشان از تلاش آمریکا برای جلب نظر اروپایی‌ها علیه ایران به ویژه در فرآیند مذاکرات هسته‌ای دارد.

 

🔸 حساسیت اتحادیه اروپا نسبت به هر گونه کمک تسلیحاتی به مسکو در برابر اوکراین و اهمیت امنیت سایبری اعضای این اتحادیه که در سال‌های اخیر در رده تهدیدات امنیتی مهم برای اروپا ذکر شده، زمینه سوءاستفاده آمریکا و ایران‌هراسی در اروپا را فراهم آورده است.

 

🔸 هم‌چنین این ادعای بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اینکه شرکت «پرآور پارس» درصدد مهندسی معکوس پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی برآمده، می‌تواند تلاشی برای برجسته‌سازی برند پهپادهای آمریکایی و صهیونیستی برای مشتریان منطقه‌ای در خاورمیانه باشد.

 

🔸 به نظر می‌رسد تداوم تحریم‌ها علیه ایران به بهانه‌های تروریسم، نقض حقوق بشر و موارد مشابه، به خصوص در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای گره خورده، ترفند مرسوم واشنگتن برای حفظ و ارتقای روابطش با تل‌آویو و کشورهای عربی خلیج فارس است.

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

 

ارسال دیدگاه