وزیر خارجه عراق: برای پرداخت بدهی ایران و روسیه به دنبال راهکاری جایگزین با همکاری آمریکا هستیم

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در گفت‌وگویی با پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور به مسائلی مانند روابط اقتصادی آمریکا و عراق و تحریم‌های روسیه و ایران پرداخت.

 

🔸 وی در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه کاهش تنش میان واشنگتن و تهران به سود بغداد است، گفت: «عراق آمادگی دارد بدهی خود به ایران و روسیه را پرداخت کند. این یک واقعیت است که ایران و روسیه، پول‌هایی در بانک‌های عراقی دارند. اما ما هیچ اقدامی را که به عراق و بانک‌های عراقی آسیب برساند، انجام نخواهیم داد. ما به مقامات روسیه و ایران توضیح داده‌ایم که باید با همکاری آمریکایی‌ها یک راهکار جایگزین پیدا کنیم».

🔸 وزیر خارجه عراق از همکاری کشورش با آمریکا برای اجرای پروژه‌های جمع‌آوری و بهره‌برداری از گازهای مشعل خبر داد و افزود: «گاز می‌تواند و باید منبع درآمدی برای عراق باشد. ما به این گاز اضافی برای سوخت نیروگاه‌های خود نیاز داریم که در حال حاضر به ایران وابسته هستند. ما باید در این زمینه مستقل باشیم».

🔸 فؤاد حسین با اذعان به اینکه مذاکرات عراق با شرکت توتال برای اجرای قرارداد 27 میلیارد دلاری به نتیجه نهایی نرسیده است، خاطرنشان کرد سازوکاری که میان بانک مرکزی عراق و خزانه‌داری آمریکا اجرا شده جدید است و طرف عراقی در مسیر آشنایی بیشتر با این سازوکار قرار دارد.

🔸 وی همچنین با اشاره به اختلافات احزاب کردی، گفت: «هر دو حزب کردی بخشی از دولت فعلی هستند. مذاکرات میان چهره‌های کلیدی در چارچوب هماهنگی وجود دارد و روابط بغداد و اربیل نیز خوب است».

↙️ منبع:

https://www.al-monitor.com/originals/2023/02/iraqs-fm-we-are-touch-us-and-iran-reduce-tensions

ارسال دیدگاه