بازتاب حمله پهپادی انصارالله یمن به تل‌آویو در رسانه‌های خارجی

♦️بازتاب حمله پهپادی انصارالله یمن به تل‌آویو در رسانه‌های خارجی

#رصد_موضوعی

🔹 سی ان ان: مقامات اسرائیل در حال بررسی شرایط و کمبودهای امنیتی احتمالی مرتبط با انفجار مرگبار یک هواپیمای بدون سرنشین در تل آویو هستند. این حادثه که در روز جمعه رخ داد، اولین حمله توسط انصارالله یمن به تل آویو بود که منجر به کشته شدن یک مرد و زخمی شدن حداقل 10 نفر شد.

(https://www.cnn.com/2024/07/19/middleeast/israel-tel-aviv-explosion-us-embassy-intl-hnk/index.html)

🔹 الجزیره: این حمله پهپادی به تل آویو، اولین حمله حوثی‌های یمن به این شهر بوده و نشان‌دهنده رشد توانمندی‌های نظامی آن‌ها است. حوثی‌ها به عنوان متحد ایران شناخته می‌شوند، اما این لزوماً به معنای دست داشتن مستقیم ایران در صدور دستور حمله نیست.

(https://www.aljazeera.com/news/2024/7/19/houthi-drone-strikes-tel-aviv-how-significant-is-the-attack)

🔹 بلومبرگ: در یک حمله پهپادی مرگبار به تل آویو، حوثی‌های یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفتند و اعلام کردند که دوباره این شهر و نقاط دیگر اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

(https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-07-19/suspected-drone-explosion-kills-one-person-in-israel-s-tel-aviv)

🔹 آسوشیتد پرس: حمله حوثی ها با یک پهپاد ساخت ایران به تل آویو، یک کشته و حداقل 10 زخمی بر جای گذاشت. تحلیلگران و سرویس‌های اطلاعاتی غربی ایران را به تسلیح حوثی‌های یمن متهم می‌کنند اما تهران این ادعا را رد می‌کند. در سال‌های اخیر، نیروی دریایی آمریکا چندین کشتی حامل سلاح و قطعات موشکی از ایران به مقصد مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را رهگیری کرده است.

(https://apnews.com/article/israel-palestinians-tel-aviv-strike-daa70aa0f6a3248a00997a281c3731ab)

🔹 سی بی اس نیوز: انفجار ناشی از پهپاد در نزدیکی کنسولگری ایالات متحده در تل آویو رخ داد، اما هدف دقیق این حمله مشخص نیست. سه مقام آمریکایی به سی‌بی‌اس نیوز اعلام کردند که هیچ کشتی نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ برای کمک به رهگیری پهپاد مستقر نبوده و حمله تنها توسط یک پهپاد انجام شده و بخشی از یک حمله گسترده نبوده است.

(https://www.cbsnews.com/news/deadly-tel-aviv-explosion-israel/)

🔹 رویترز: یک پهپاد دوربرد ساخت ایران که توسط شبه‌نظامیان حوثی یمن پرتاب شده بود، صبح روز جمعه مرکز تل‌آویو را هدف قرار داد و باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چهار نفر شد. این انفجار که به نظر می‌رسد از دریا نشأت گرفته و زنگ خطر حمله هوایی را به صدا در نیاورده، چند ساعت پس از تأیید ارتش اسرائیل مبنی بر کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله در جنوب لبنان رخ داد.

(https://www.reuters.com/world/middle-east/israeli-military-says-tel-aviv-blast-apparently-caused-by-drone-2024-07-19/)

🔹 ان بی سی نیوز: حمله پهپاد به دفتر سفارت آمریکا در تل آویو منجر به کشته شدن یک نفر شد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که به دلیل خطای انسانی، هشداری در مورد این حمله صادر نشده است.

(https://www.nbcnews.com/news/world/israel-hamas-war-houthi-rebels-drone-strike-tel-aviv-us-embassy-office-rcna161846)

🔹گاردین: حمله پهپادی به تل‌آویو موجب کاهش احساس امنیت و نگرانی شدید در میان ساکنان این شهر شد. اسرائیلی‌هایی که در نزدیکی مرز با لبنان زندگی می‌کنند، از حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله نگران و شهروندان اسرائیلی نزدیک به مرز با غزه نیز در حالت آماده‌باش در مقابل تهدیدات موشکی قرار دارند.

(https://www.theguardian.com/world/article/2024/jul/19/yemen-houthis-claim-deadly-drone-attack-on-tel-aviv-israel)

🔹 لوس آنجلس تایمز: حمله پهپادی به تل‌آویو ممکن است نگرانی‌ها درباره گسترش جنگ در غزه را احیا و خطر شعله‌ور شدن آتش جنگ در سراسر منطقه را دوباره به وجود آورد. نگرانی‌های ناشی از حمله پهپادی به تل‌آویو در تضاد با امیدهای تازه‌ای است که به پایان عملیات نظامی اسرائیل در رفح و ایجاد شرایط مناسب‌تر برای مذاکرات مربوط می‌شود.

(https://www.latimes.com/world-nation/story/2024-07-19/drone-strike-by-yemens-houthi-rebels-kills-1-person-and-wounds-at-least-10-in-tel-aviv)

🔹  فرانس 24: رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که به حمله پهپادی به تل‌آویو، پاسخ خواهد داد.

(https://www.latimes.com/world-nation/story/2024-07-19/drone-strike-by-yemens-houthi-rebels-kills-1-person-and-wounds-at-least-10-in-tel-aviv)

🔹 «یدیعوت آحارنوت»: این پهپاد حدود دو هزار کیلومتر را پیمود، این پهپاد در مقایسه با موارد قبلی، جدید محسوب می‌شود و این سبب شد که سامانه های راداری و رصد ارتش اسرائیل را به هم بریزد.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿
▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه