بازتاب حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن در رسانه های خارجی

♦️ حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن

#رصد_موضوعی

🔹خبرگزاری گاردین: گزارش‌ها از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۸۷ نفر بر اثر حمله به یک انبار نفت و تاسیسات برقی در بندر الحدیده یمن خبر می دهند.

🔹اسکای نیوز: این خبرگزاری به نقل از دریاسالار «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش اسرائیل نوشته است که اسرائیل این حمله را به تنهایی انجام داده و قبل از حمله نیز به متحدان خود اطلاع داده است.

🔹الجزیره: حملات هوایی اخیر اسرائیل به حوثی‌ها نخستین اقدام مستقیم اسرائیل علیه این گروه از زمان آغاز جنگ غزه است و در شرایطی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها از تشدید خشونت در خاورمیانه به شدت افزایش یافته است.

🔹خبرگزاری رویترز: اسرائیل مدعی است که بندر حدیده برای دریافت تسلیحات ایرانی استفاده می‌شده است و همزمان با تهدید یمن به پاسخ، نتانیاهو از متحدانش خواسته است تا فشارها بر تهران افزایش یابد.

🔹سی بی اس نیوز: یک مقام آمریکایی در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد که اسرائیل در پاسخ به حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو، حملات هوایی در یمن انجام داده و آمریکا در این حملات نقشی نداشته است.

🔹خبرگزاری بی بی سی: این خبرگزاری به نقل از «یوآو گالانت»، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نوشته است: هدف از این حمله ارسال پیام به حوثی ها بود و آتشی که در حال حاضر در «بندر الحدیده» شعله ور است در سراسر خاورمیانه دیده می شود و اهمیت آن روشن است.

🔹آسوشیتد پرس: حملات اسرائیل به یمن نخستین حمله به خاک یمن از زمان آغاز جنگ غزه است. اسرائیل تهدید کرده است ممکن است جبهه جدیدی در منطقه گشوده شود.

🔹نیوزویک: این هفته‌نامه خبری به آخرین بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس پرداخته و نوشته است که ارتش اسرائیل قادر است در هر مکان لازم عملیات نظامی انجام دهد و به هر نیرویی که تهدیدی برای امنیت اسرائیل محسوب شود، حمله کند.

🔹خبرگزاری فرانس ۲۴: این خبرگزاری فرانسوی در بخشی از گزارش خود به سخنان نتانیاهو بعد از حمله به یمن پرداخته و به نقل از وی نوشته است: «برای دستیابی به ثبات و امنیت در خاورمیانه، باید در برابر ایران مقاومت کرد و از تلاش‌های اسرائیل در جهت مبارزه با ایران و متحدانش حمایت نمود.»

🔹راشاتودی: این خبرگزاری روسی نوشته است که با ادامه حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری و هدف قرار دادن مکرر کشتی‌های جنگی ائتلاف، به نظر می‌رسد که تلاش‌ها برای بمباران یمن تأثیر قابل‌توجهی نداشته است.

 

ارسال دیدگاه