معادلات جدید یمن (1)

معادلات یمن بعد از کشته شدن علی عبدالله صالح وارد یک برهه تاریخی شد که از دیدگاه، ائتلاف، انصارالله و حزب مؤتمر قابل ارزیابی است، امارات، عربستان ، حزب مؤتمر و انصارالله طرف‌های درگیری هستند که بابررسی مواضع اتخاذ شده هریکی از طرفین می توان تحلیلی از آینده بحران یمن ارائه کرد.

 

✍️در این میان امارات را می‌توان بازنده اصلی بحران دانست. در واقع سرمایه‌گذاری این کشور برای آشوب صنعا و روی کارآوردن خاندان صالح در مرحله اول به شکست انجامید ،اما به راستی چه اتفاقی برای امارات در بحران یمن خواهد افتاد؟

1-علی صالح اولین چیزی بود که امارات در فتنه صنعا از دست داد. نزدیکی شدن علی صالح به امارات باعث ایجاد انشقاق میان نیروهای مردمی می شد.

2-اتحاد به وجود آمده بعد از کشته شدن علی صالح در صنعا، باعث تقویت قدرت انصارالله در داخل صنعا شد.

3-حمله موشکی انصارالله به امارات باعث ناامنی اقتصادی در این کشور شد که در صورت ادامه بحران یمن می‌تواند برنامه های توسعه‌ای این کشور را تحت شعاع قرار دهد.

4-شکست طرح امارات برای فتنه در صنعا و کشته شدن علی صالح به عنوان بزرگترین مانع میان اتحاد شمال و جنوب یمن، می‌تواند تمایل برای پیوستن به انصارالله را در میان مردم جنوب افزایش دهد و نیروهای اماراتی را برای حفظ مناطق جنوبی با مشکل رو به رو کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه