توصیه ۱۳ سازمان آمریکایی به کمیته ملی حزب دموکرات درباره برجام

به گزارش تارنمای اینترنتی شورای ملی ایرانیان آمریکایی (نایاک)، این مجموعه و 12 سازمان دیگر طی نامه‌ای به کمیته ملی حزب دموکرات، درخواست کرده‌اند به طور رسمی اعلام کند که در صورت پیروزی جو بایدن، دولت آمریکا بدون پیش‌شرط به برجام بازگشته و به تعهداتش عمل خواهد کرد.

♦️ توصیه ۱۳ سازمان آمریکایی به کمیته ملی حزب دموکرات درباره برجام

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 به گزارش تارنمای اینترنتی شورای ملی ایرانیان آمریکایی (نایاک)، این مجموعه و ۱۲ سازمان دیگر طی نامه‌ای به کمیته ملی حزب دموکرات، درخواست کرده‌اند به طور رسمی اعلام کند که در صورت پیروزی جو بایدن، دولت آمریکا بدون پیش‌شرط به برجام بازگشته و به تعهداتش عمل خواهد کرد.

🔹 در این نامه با اشاره به شکست «فشار حداکثری» دولت ترامپ، ذکر شده که علی‌رغم اختلاف‌نظرهایی میان جناح‌های چپ و میانه حزب دموکرات، عموم نامزدها و سیاست‌مداران این حزب بر مطلوبیت برجام در تحدید برنامه هسته‌ای ایران و گشایش کانال‌های دیپلماتیک میان ایران و آمریکا، تأکید داشته‌اند.

🔹 نویسندگان معتقدند بازگشت دولت احتمالی بایدن به برجام ضمن کاهش خطر رقابت هسته‌ای در غرب آسیا و کاهش تنش‌های منطقه‌ای، اعتبار بین‌المللی آمریکا را نیز احیا خواهد کرد. همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند تداوم برجام، طرف‌های این توافق را به پیمودن مسیر دیپلماسی چندجانبه برای حل دیگر اختلافات ایران و غرب ترغیب کند.

🔹 مهم‌ترین سازمان‌های امضاکننده این نامه عبارت‌اند از نایاک، اندیشکده سیاست خارجی برای آمریکا، مرکز سیاست ملی ترومن، سازمان‌های پیروزی بدون جنگ، انقلاب ما، دفاع مشترک و شورای زندگی جهانی.

🔸 به نظر می‌رسد طرح این مطالبه و افزایش فشارها بر دولت آتی آمریکا در جهت احیای برجام، از نتایج مستقیم گام‌های کاهش تعهدات ایران باشد که مطلوبیت امنیتی برجام در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی غرب را بیش از پیش یادآور شده و اهرم‌های فشار ایران برای بازگشت آمریکا و اروپا به تعهدات‌شان را تقویت کرده است.

منبع

(https://www.niacouncil.org/news/jcpoareentrydncletter/#)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه