روایت المانیتور از تعلیق تشکیل کمیسیون انتخابات از سوی مخالفان نظام سوریه

پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به تعلیق تصمیم تشکیل کمیسیون انتخابات از سوی مخالفان نظام سوریه پرداخته است.

♦️ روایت المانیتور از تعلیق تشکیل کمیسیون انتخابات از سوی مخالفان نظام سوریه

 

#گزارش_کوتاه

🔸 پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به تعلیق تصمیم تشکیل کمیسیون انتخابات از سوی مخالفان نظام سوریه پرداخته و می‌نویسد: ائتلاف ملی برای انقلاب و نیروهای مخالفان سوریه، ۲۰ نوامبر در بیانیه‌ای با اعلام خبر تشکیل کمیسیون انتخابات ملی، وظیفه آن را آماده‌سازی برای انتخابات پارلمانی و برگزاری همه‌پرسی درباره پیش‌نویس قانون اساسی در مرحله گذار دانست.

🔹 این تصمیم نیروهای ائتلاف، با اعتراض مخالفان روبه‌رو شد که معتقد بودند چنین اقدامی به معنای مشروعیت‌بخشی به دولت بشار اسد است. در نهایت ائتلاف در بیانیه ۲۳ نوامبر با اعلام رایزنی بیشتر با نیروهای انقلابی برای دستیابی به فرمول مناسب، از تصمیم خود عقب نشست. ائتلاف همچنین هرگونه اقدامی در تأیید انتخاباتی که اسد در قدرت بماند را رد کرد.

🔹 مخالفان اعلام کردند که هرگونه سازوکار انتخاباتی باید براساس قطعنامه‌های ۲۱۱۸ و ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل، مبنی بر تشکیل یک هیئت اداره‌کننده موقت براساس اجماع با اختیارات اجرایی کامل که همه وظایف ریاست‌جمهوری و حکومتی به آن هیئت منتقل شود، باشد.

🔹 المانیتور به نقل از «یاسر الفرحان»، یکی از اعضای ائتلاف مخالفان می‌نویسد: «تصمیم به تشکیل کمیسیون انتخابات در پاسخ به تقاضاهای تعدادی از نیروهای انقلابی به حالت تعلیق درآمد و نشان‌دهنده احترام ائتلاف به دیدگاه‌های مختلف است».

🔹 الفرحان همچنین به المانیتور گفت: «ائتلاف اکنون از حدود ۵ میلیون سوری پشتیبانی می‌کند که به همراه ۶٫۶ میلیون پناهنده یک جمعیت گسترده را تشکیل می‌دهند. ائتلاف از مشارکت پناهندگان در انتخاب نمایندگان و شرکت در همه‌پرسی قانون اساسی حمایت خواهد کرد».

🔹 یکی از پژوهشگران نیز در گفت‌وگو با المانیتور، ابهام در نقش و وظایف کمیسیون انتخابات را ازجمله دلایل اعلام تعلیق تشکیل آن ارزیابی می‌کند و معتقد است اعلام تشکیل این کمیسیون، ضربه بزرگی به مخالفان نظام سوریه وارد کرد؛ زیرا اختلاف میان آن‌ها را گسترش و اعتماد عمومی به جریاناتی که ادعا می‌کردند نماینده مخالفان هستند را کاهش داد.

منبع

(https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2020/12/syria-opposition-coalition-elections-criticism-assad-regime.html)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه