حمله سایبری علیه جمهور اسلامی ایران

نزدیک به سه سال است که بدافزاری با نام "استاکس‌نت" در داخل کشور شناسایی شده است. با توجه به نظر کارشناسان، این بدافزار بسیار پیشرفته بوده و به قدری پیچیده است که می‌تواند خود را به روز رسانی کند و نقاط ضعف خود را اصلاح نماید.

نزدیک به سه سال است که بدافزاری با نام “استاکس‌نت” در داخل کشور شناسایی شده است. با توجه به نظر کارشناسان، این بدافزار بسیار پیشرفته و کار یک تیم بزرگ و خبره بوده و به قدری پیچیده است که می‌تواند خود را به روز رسانی کند و نقاط ضعف خود را اصلاح نماید. کارشناسان با توجه به خصوصیات استاکس‌نت بر این باورند که این بدافزار به طور خاص برای نابود کردن سانتیریفیوژهای سایت نطنز تولید شده است.

در اواخر ماه می 2012 رسانه های آمریکایی اعلام کردند که استاکس‌نت مستقیما به دستور اوباما رییس جمهور امریکا طراحی، ساخته و راه اندازی شده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی نیز در این حمله سایبری دخیل بوده است. با این وجود اخیراً ناتو در اقدامی منفعلانه حمله به تاسیسات اتمی ایران با بدافزار استاکس‌نت را “توسل به زور” خوانده و این حمله را نقض قوانین بین‌المللی دانسته است.

براساس این گزارش که به سفارش مرکز جنگ سایبری ناتو در استونی تهیه شده است، هر عملی که به کشته یا مجروح شدن افراد یا صدمه دیدن اشیاء منجر شود، آشکارا “توسل به زور” تلقی می‌شود. این در حالی است که طبق منشور سازمان ملل متحد “توسل به زور” تنها با تصویب شورای امنیت یا به عنوان دفاع مشروع در مقابل حمله کشوری دیگر مجاز است. در ادامه این گزارش، ناتو در مورد حق ایران برای دفاع از خود و اقدامی مشابه ابراز تردید کرده است و باز این در حالی است که مقامات کشورمان اعلام کرده‌اند قصد پیگیری بین‌المللی حمله سایبری استاکس‌نت را دارند. اقدامی که در صورت پیگیری مصرانه توسط مقامات دستگاه دیپلماسی خارجی کشورمان، می‌تواند صفحه‌ی دیگری از سیاهه‌ی انبوه جنایات دولت آمریکا علیه ملت ایران را در منظر افکار عمومی جهان به تصویر بکشد.

ارسال دیدگاه