نشست آستانه 9، تعیین کننده رفتار بازیگران اصلی در سوریه

نهمین نشست آستانه درباره بحران سوریه هفته گذشته برگزار شد. بندهای نشست اخیر آستانه شامل مسائلی از قبیل تلاش برای رایزنی با طرف‌های سوری برای آغاز کار کمیته قانون اساسی در ژنو و نیز تامین شرایط برای بازگشت آوارگان به سوریه است.

نشست آستانه 9، تعیین کننده رفتار بازیگران اصلی در سوریه

? #تحلیل_کوتاه
?? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

نهمین نشست آستانه درباره بحران سوریه هفته گذشته برگزار شد. بندهای نشست اخیر آستانه شامل مسائلی از قبیل تلاش برای رایزنی با طرف‌های سوری برای آغاز کار کمیته قانون اساسی در ژنو و نیز تامین شرایط برای بازگشت آوارگان به سوریه است. با فاصله‌ی کمی بعد از برگزاری این نشست، بشار اسد به سوچی سفر کرد و تمایل خود به منظور ارسال نماینده به سازمان ملل برای شروع مذاکرات قانون اساسی را اعلام کرد و از ایران نیز عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به سوریه سفر کرد و از تلاش ایران برای تقویت روابط اقتصادی با سوریه خبر داد.

⭐️تحلیل

✅آمادگی بشار اسد برای شروع مذاکرات قانون اساسی با وجود پیروزی‌های پی‌در‌پی در عرصه‌ی میدانی سوریه نشان از عزم این کشور برای حل اساسی بحران و در نظر گرفتن نظرات معارضین(آنهایی که در لیست گروه‌های تروریستی ذکر نشده‌اند) در آینده سوریه دارد.

✅با نزدیک شدن به مراحل پایان جنگ و شروع مذاکرات قانون اساسی، ایران تلاش می‌کند در پی حضور خود در سوریه با سرمایه‌گذاری اقتصادی منافع خود را در این کشور حفظ کند و بقای خود را استمرار بخشد.

✅روسیه نیز با راهبری مذاکرات آستانه و تاکید بر تقویت روابط اقتصادی‌اش با سوریه قصد دارد خود را به عنوان دولتی که توانسته بحران سوریه را با موفقیت به پایان برساند و جایگزین آمریکا در سیاست‌های منطقه‌ای باشد مطرح کند. در دیدار پوتین و اسد بر خروج نیروهای خارجی از سوریه پس از پایان بحران، تاکید شده بود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه