منطقه در یک نگاه ( 15 دی 1398)

منطقه در یک نگاه ( 15 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه | 15 دی 1398

1️⃣ خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام سعودی مدعی شد که دولت آمریکا درباره عملیات ترور سردار شهید قاسم سلیمانی با مقامات ریاض مشورتی نکرده بوده است.

2️⃣ روزنامه‌های مختلف لبنان پیش‌بینی کردند که دولت جدید این کشور به ریاست «حسان دیاب» هفته جاری تشکیل شود و بین ۱۸ تا ۲۰ وزیر داشته باشد.

3️⃣ براساس اعلام برخی رسانه‌ها، عصر امروز پیش‌نویس طرح اخراج نظامیان خارجی از عراق با امضای 170 نماینده در پارلمان این کشور مطرح شد. جلسه رأی‌گیری برای این طرح تا لحظه تنظیم این خبر به دلیل عدم مشارکت بیشتر نمایندگان کرد و اهل سنت به تأخیر افتاده است.

4️⃣ رسانه‌های نزدیک به نیروهای شرق لیبی مدعی شدند که پهپادی ترکیه‌ای امروز یکشنبه پایگاه هوایی الوطیه در جنوب غربی طرابلس را بمباران کرد.

5️⃣ وزارت خارجه سعودی امروز در بیانیه‌ای رأی مثبت پارلمان ترکیه به اعزام نیروهای این کشور به لیبی را محکوم و آن را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی لیبی قلمداد کرد.

6️⃣ ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، حمله به دو پایگاه نظامی خود در عراق را تایید و اعلام کرد که این حملات هیچ خسارت جانی به همراه نداشته است.

7️⃣ وزرای خارجه روسیه و چین عملیات نظامی آمریکا بر فراز فرودگاه بغداد را نقض منشور ملل متحد خواندند و از عواقب آن در منطقه غرب آسیا ابراز نگرانی کردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه