نیویورک‌تایمز: «معامله قرن» افشاکننده حقیقت زشت حمایت غرب از اهداف صهیونیستی است

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای به طرح معامله قرن دولت آمریکا پرداخته است و آن را نتیجه طبیعی دهه‌ها سیاست آمریکا در مسئله فلسطین دانسته که شرایط فعلی را تغییر نخواهد داد.

 نیویورک‌تایمز: «معامله قرن» افشاکننده حقیقت زشت حمایت غرب از اهداف صهیونیستی است

❇️ روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای به طرح معامله قرن دولت آمریکا پرداخته است و آن را نتیجه طبیعی دهه‌ها سیاست آمریکا در مسئله فلسطین دانسته که شرایط فعلی را تغییر نخواهد داد. مقاله با اشاره به مخالفت‌ها با این طرح در میان فلسطینی‌ها و جناح چپ رژیم صهیونیستی، معامله قرن را کوبیدن آخرین میخ بر تابوت راه‌حل دودولتی معرفی کرده است. 

❇️ نویسنده این سوال را مطرح می‌کند که آیا طرح ترامپ به راستی مخالف رهیافت آمریکا و جامعه بین‌المللی است یا تداوم منطقی همان سیاست است. نویسنده در پاسخ می‌نویسد: «برای بیش از یک قرن، غرب به بهای جمعیت بومی فلسطینی این منطقه از اهداف صهیونیستی حمایت کرده است. در سال 1917 دولت بریتانیا متعهد به بنانهادن خانه‌ای ملی برای یهودیان در فلسطین شد، جایی که یهودیان کمتر از 8 درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دادند. سی سال بعد در حالی که یهودیان کمتر از یک سوم جمعیت را تشکیل می‌دادند و کمتر از 7 درصد زمین‌ها را دراختیار داشتند به پیشنهاد سازمان ملل صاحب اکثریت قلمرو منطقه شدند… جامعه بین‌المللی هیچ گاه به اسرائیل جهت بازگرداندن قلمرو تصرف شده یا صدور مجوز جهت بازگشت آوارگان فشار نیاورد.»

❇️ نویسنده در پایان، لفاظی‌های سیاستمداران دموکرات آمریکا در محکومیت طرح معامله قرن را نیز فاقد ارزش دانسته و می‌نویسد:«اسرائیل تنها دولتی است که در حال اشغالگری دائمی نظامی است، با قوانینی تبعیض‌آمیز برای گروه‌های مختلفی که همگی در یک قلمرو زندگی می‌کنند… در غیاب سیاست‌های حمایت‌کننده(از فلسطینی‌ها) منتقدان دموکرات طرح ترامپ خیلی بهتر از او نیستند. آنها هم نه در کلام بلکه در عمل حامی الحاق و انقیاد هستند.»

منبع

 (https://www.nytimes.com/2020/01/29/opinion/trump-peace-plan.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه