منطقه در یک نگاه (12 بهمن 1398)

منطقه در یک نگاه (12 بهمن 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |12 بهمن 1398

1️⃣ پایگاه اطلاعاتی-خبری «اینتلیجنس آنلاین» فرانسه در گزارش خود فاش کرد که امارات در طول دو هفته نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر را به سه هزار تُن تجهیزات نظامی مجهز کرده است.

2️⃣ مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه طی یک عملیات پاتک در استان ادلب حمله بزرگی را که تروریست‌ها برای آن علیه حماه و حلب برنامه‌ریزی کرده بودند، ناکام گذاشت.

3️⃣ سه کشور آفریقایی مصر، اتیوپی و سودان بعد از چهار روز مذاکره در واشنگتن به توافق نهایی در مورد نحوه آب‌گیری سد جنجالی النهضه رسیدند.

4️⃣ اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که طرح ظالمانه صلح آمریکا موسوم به معامله قرن را قبول ندارد و بر عدم همکاری با واشنگتن برای اجرای این طرح، تأکید کرد.

5️⃣ خبرگزاری آناتولی ترکیه خبر داد که نظامیان آمریکایی در حال گسترش پایگاه‌های خود در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور و «تل بیدر» در حسکه سوریه هستند.

6️⃣ شبکه الجزیره به نقل از یک منبع ریاست‌جمهوری عراق گزارش داد که مهلت اعطا شده به فراکسیون‌های سیاسی برای تعیین نخست‌وزیر تمدید نخواهد شد.

7️⃣ شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی شیعیان بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، «معامله ذلت، ننگ و خیانت» معروف به «معامله قرن» یکی از زشت‌ترین و خطرناک‌ترین طرح‌هایی است که محور شرارت به رهبری آمریکا و اسرائیل آن را تولید کرده و هویت و موجودیت امت اسلام را هدف گرفته است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه