منطقه در یک نگاه ( ۲۳ فروردین ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۳ فروردین ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۳ فروردین ۱۳۹۹

1️⃣ وبگاه خبری گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، امروز (شنبه)، از اعزام صدها شبه‌نظامی جدید از سوی ترکیه به سوریه خبر داد. طبق گزارش دیدبان تاکنون حدود ۵۰۵۰ مزدور وابسته به ترکیه وارد لیبی شده‌اند.

2️⃣ سازمان الحشدالشعبی عراق از پایان مرحله دوم عملیات موسوم به «أبطال النصر» برای پاکسازی نوار مرزی اردن و عربستان سعودی از حضور گروه‌های تروریستی خبر داد.

3️⃣ تعدادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به کارگذاری دستگاه‌های مراقبتی بر روی ستون‌های آهنی نصب شده در دیوار بتنی موجود میان لبنان و اراضی اشغالی کردند.

4️⃣ ائتلاف سعودی در حالی که از پنجشنبه هفته گذشته از آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داده، امروز بار دیگر به نقاطی در این کشور حمله کرد.

5️⃣ یک نماینده ائتلاف سائرون عراق در واکنش به انتخاب «مصطفی الکاظمی» به عنوان مامور جدید تشکیل کابینه این کشور، میزان جدیت حمایت احزاب و جناح‌های سیاسی از وی را زیر سوال برد و گفت که الکاظمی حتی مورد قبول کسانی که در مراسم انتخابش حضور داشتند، نیست.

6️⃣ وبگاه «المعلومه» عراقی از ابتلای ۲۲ الی ۲۵ نیروی آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» به ویروس کرونا و انتقال آن‌ها به اربیل خبر داد.

7️⃣ وبگاه گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش کرد روز جمعه یک کاوران نظامی آمریکایی وارد شهر «الشدادی» در جنوب استان «الحسکه» (شمال شرق سوریه) شده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه