منطقه در یک نگاه ( ۲۵ فروردین ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۵ فروردین ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

1️⃣ «محمد العبیدی» از فرماندهان «الحشد العشائری»، امروز (دوشنبه)، گزارش کرد که داعش فعالیت خود را در حد فاصل دو استان «دیالی» (شمال غرب بغداد) و «صلاح الدین» (شمال بغداد) از سر گرفته است

2️⃣ منابع محلی در استان ادلب از ورود تجهیزات و نیروهای گروهک «الجیش الوطنی» وابسته به ترکیه به مناطق مختلف این استان خبر دادند. در روزهای گذشته منابع نظامی و خبری در سوریه از طرح ترکیه برای بازچینی و یکسان‌سازی گروهک‌های تروریستی و احتمال از میان برداشتن جبهه النصره خبر داده بودند.

3️⃣ منابع خبری لیبیایی از تسلط کامل نیروهای دولت وفاق ملی لیبی بر شهر «صرمان» در غرب «طرابلس» خبر دادند.

4️⃣ خبرگزاری رسمی کشور لبنان، امروز (دوشنبه)، از نقض حریم هوایی لبنان و پرواز هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز «ضاحیه» (جنوب بیروت) خبر دادند.

5️⃣ وزارت خارجه امارات عربی متحده با انتشار بیانیه‌ای از مأمور به تشکیل کابینه شدن «مصطفی الکاظمی» در عراق، استقبال کرد.

6️⃣ شبکه المیادین اعلام کرد: «۳۰۰ نفر از نظامیان اسپانیایی عضو ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به درخواست عراق این کشور را ترک می‌کنند».

7️⃣ یک روزنامه کویتی مدعی شد، در جریان مذاکره غیرمستقیم برای تبادل اسرا، رژیم صهیونیستی موافقت کرده که کودکان و زنان اسیر فلسطینی را آزاد کند و حماس هم در مقابل با آزادی دو غیرنظامی اسرائیلی و تحویل جسد یک نظامی موافقت کرده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه