منطقه در یک نگاه ( ۲۶ فروردین ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۶ فروردین ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

1️⃣ یک منبع خبری از نشست رهبران فراکسیون‌های شیعه در منزل «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح خبر داد و گفت که قرار شده «مصطفی الکاظمی»، مأمور تشکیل کابینه عراق، در انتخاب وزاری خود، اختیار تام داشته باشد.

2️⃣ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (سه‌شنبه)، گزارش کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور توانستند، تلفات جانی و خسارت‌های سنگینی به نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در مأرب (شرق صنعاء) وارد کنند.

3️⃣ منابع خبری لیبیایی از تسلط کامل نیروهای دولت وفاق ملی لیبی بر شهر «صرمان» در غرب «طرابلس» خبر دادند.

4️⃣ سه گردان نظامی در استان سقطری در آب‌های جنوبی یمن با شورش علیه دولت مستعفی (متحد عربستان)، از شورای انتقالی جنوبی (متحد امارات) حمایت کردند.

5️⃣ سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در بیان آمار دستاوردهای اخیر، گفت که شبه نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» سه هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت تسلط خود را از دست دادند.

6️⃣ «علی الحسینی» مسئول روابط محور شمالی در سازمان الحشد الشعبی گفت که حملات داعش در استان کرکوک با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.

7️⃣ عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به گزارش رسانه‌های صهیونیستی درباره پیشرفت خوب در پرونده تبادل اسرا اعلام کرد، هیچ تحول واقعی در مذاکرات با رژیم صهیونیستی در این پرونده رخ نداده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه