منطقه در یک نگاه ( ۲۷ فروردین ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۷ فروردین ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

1️⃣ منابع خبری معارض می‌گویند که عناصر گروه موسوم به جیش العشائر که در حمایت و آموزش نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف قرار داشتند، به ارتش سوریه پیوسته‌اند.

2️⃣ یک منبع آگاه در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه، سه‌شنبه آینده از پارلمان به طور رسمی درخواست خواهد کرد تا جلسه رأی اعتماد به کابینه وی را برگزار کند.

3️⃣ «حسن آلی» نماینده حزب «اتحاد میهنی کردستان»، امروز (چهارشنبه)، اخبار مبنی بر وجود اختلاف میان این حزب و حزب «دموکرات کردستان» بر سر مناصب مختص احزاب کُرد در کابینه «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل کابینه عراق را تکذیب کرد.

4️⃣ «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب لیبی) گفت که با ژنرال خلیفه حفتر (فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی) به دلیل ارتکاب جنایت‌های مختلف در لیبی، هرگز وارد مذاکره سیاسی نخواهد شد.

5️⃣ وزارت برق عراق امروز چهارشنبه خبر داد که این کشور در حال حاضر به خطوط تولید ملی در زمینه انرژی برق، متکی است و طرف آمریکایی را قانع خواهد کرد که معافیت عراق از واردات برق و گاز ایران را تمدید کند.

6️⃣ منابع رسانه‌ای در سوریه امروز چهارشنبه از یک حمله هوایی خارجی که احتمالا با یک پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی انجام شده خبر دادند. برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند هدف این حمله، خودروی نیروهای حزب الله بوده است.

7️⃣ رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که این جنبش، اسرا و زندانیان در بند رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی را رها نخواهد کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه