منطقه در یک نگاه ( ۳۰ فروردین ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۳۰ فروردین ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۳۰ فروردین ۱۳۹۹

1️⃣ یک منبع سعودی فاش کرد که شمار شاهزادگان مبتلا به کرونا در عربستان بیشتر از آمارهای اعلام شده پیشین است و به همین دلیل دو هتل برای درمان آن‌ها اجاره شده است.

2️⃣ رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، این جنبش چهار اسیر صهیونیست در اختیار دارد و به شرط اجرای مطالبات، حاضر به ورود به روند مذاکره غیرمستقیم برای قرارداد توافق تبادل اسرای جدید است.

3️⃣ نیروهای دولت مستعفی یمن که مورد حمایت ریاض هستند، بعد از درگیری چند ساعته، فرودگاه بین‌المللی جزیره سقطری را از شبه‌نظامیان مورد حمایت ابوظبی پس گرفتند.

4️⃣ گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» از ورود فشرده و پنهانی نیروهای آمریکایی به پایگاه نظامی «الجزره» در اطرف شهر «الرقه» سوریه خبر داد.

5️⃣ حزب دموکرات کردستان عراق در بیانیه‌ای به درخواست برخی طرف‌های سیاسی مبنی بر اینکه قانون انحصار اسلحه در دست دولت، شامل حال نیروهای پیشمرگه در منطقه کردستان نیز باشد، انتقاد کرد.

6️⃣ وزارت بهداشت دولت «وفاق ملی لیبی»، امروز (شنبه)، از حمله عناصر وابسته «خلیفه حفتر» رهبر گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» به مقر استقرار آوارگان در منطقه «الفرناج» (جنوب طرابلس) خبر داد که به دنبال آن سه تن کشته یا زخمی شدند.

7️⃣ برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد ( UNEP) و سازمان بین‌المللی مهاجرت با حمایت مالی ژاپن، قصد دارد یک پروژه بازسازی شامل ترمیم و احداث بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی در ۱۳۵ روستای استان کرکوک عراق را اجرایی کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه