منطقه در یک نگاه ( ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ «ندی شاکر جودت»، نماینده پارلمان عراق گفت که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق از پارلمان خواهد خواست که پنج‌شنبه آینده نشست رای اعتماد به کابینه جدید را برگزار کند.

2️⃣ نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی از تسلط بر چند پایگاه جدید و تأمین امنیت منطقه اطراف اردوگاه حمزه در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند.

3️⃣ شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد شب گذشته (یکشنبه) ۹۸ زندانی دیگر گروه طالبان به دستور اشرف غنی از زندان‌ پلچرخی آزاد شده‌اند.

4️⃣ «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شب گذشته مجوز نهایی ساخت شهرک صهیونیست‌نشین در نزدیکی حرم ابراهیمی در شهر «الخلیل» را صادر کرد.

5️⃣ اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم بغداد از وصول اطلاعاتی درباره قصد داعش برای انجام حملات تروریستی در پایتخت عراق با خودروهای بمب‌گذاری‌شده خبر داد.

6️⃣ یک منبع نظامی سوری از حمله پیش از ظهر امروز (دوشنبه) عناصر مسلح ناشناس به مقر نیروهای امنیتی سوریه در منطقه «المزیریب» در حومه درعا در جنوب سوریه خبر داد.

7️⃣ دستگاه‌های امنیتی یمن یک علمیات در شهر «عتمه» استان «ذمار» واقع در مرکز یمن انجام دادند که طی آن یک سرکرده خطرناک گروهک داعش کشته شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه