منطقه در یک نگاه ( ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ رسانه‌های عراقی اعلام کردند که نخست‌وزیر این کشور امروز طی حکمی به دستگاه‌های امنیتی دستور داده که از تیراندازی در جریان اعتراضات، در هر شرایطی اجتناب کنند.

2️⃣ برخی منابع لیبیایی گفتند که ژنرال خلیفه حفتر چند روز گذشته در سفری محرمانه به امان پایتخت اردن با مقامات ارشد این کشور دیدار کرده است.

3️⃣ رزمندگان یمنی امروز در پاسخ به حملات زمینی و هوایی مکرر ائتلاف سعودی، اقدام به پیشروی در استان البیضاء کردند تا از این جبهه گامی دیگر به آزادسازی استان مأرب هم نزدیک شده باشند.

4️⃣ اتاق عملیات یک گروهک تروریستی در سوریه، امروز (یکشنبه) از یورش به روستای «المناره» در شمال غرب استان «حماه» خبر داد. این نخستین نقض آشکار توافق ترکیه و روسیه برای آتش‌بس محسوب می‌شود.

5️⃣ «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات امروز یکشنبه درباره برنامه‌های جدید کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق اراضی فلسطینی در کرانه باختری و تحمیل حاکمیت این رژیم ابراز نگرانی کرد.

6️⃣ «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس امنیتی عراق با اشاره به اقدام آمریکا برای خارج کردن سامانه پاتریوت از عربستان سعودی، درباره انتقال این سامانه به عراق هشدار داد.

7️⃣ عضو دفتر سیاسی حماس ضمن برشمردن خطرات طرح الحاق اراضی کرانه باختری، این منطقه را اصل نبرد در برهه فعلی خواند و خواستار اتخاذ برنامه‌ای ملی در این خصوص شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه