خشونت داخلی در آمریکا نتیجه جنگ‌طلبی خارجی است

نشریه نیواستیت‌من طی یادداشتی به قلم جین مورفیلد، از کارشناسان اندیشکده کوینسی، به تبیین این مسأله پرداخته که اختلافات داخلی کنونی آمریکا از نتایج سیاست خارجی جنگ‌طلبانه این کشور است که بدون تغییر آن، اصلاح سیاست داخلی امکان‌پذیر نخواهد بود.

♦️ خشونت داخلی در آمریکا نتیجه جنگ‌طلبی خارجی است

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 نشریه نیواستیت‌من طی یادداشتی به قلم جین مورفیلد، از کارشناسان اندیشکده کوینسی، به تبیین این مسأله پرداخته که اختلافات داخلی کنونی آمریکا از نتایج سیاست خارجی جنگ‌طلبانه این کشور است که بدون تغییر آن، اصلاح سیاست داخلی امکان‌پذیر نخواهد بود.

🔹 نویسنده با اشاره به سخن تیم‌والتز، فرماندار مینه‌سوتا که گفته بود چهره شهرهای آمریکا با حضور نظامیان به بغداد یا موگادیشو شباهت یافته، این رخداد را نتیجه غلبه نظامی‌گری در رفتار سیاست‌مداران آمریکایی قلمداد می‌کند که مواضع دونالد ترامپ، مارک اسپر، مارک مایلی و تام کاتن در خصوص لزوم برخورد با معترضان نمود همین تفسیر است.

🔹 مقاله اذعان می‌کند یک جمهوری پایدار و آزاد نمی‌تواند به طور مداوم در خارج از کشور به جنگ و نبرد مشغول باشد و ارزش‌دهی افراطی به میلیتاریسم منجر به خشونت‌طلبی نیروهای پلیس و گسترش نژادپرستی شده است. بنیان‌گذاران آمریکا از جمله جرج واشنگتن و جیمز مدیسون نیز بر تناقض جنگ‌طلبی و آزادی‌خواهی تصریح کرده‌اند.

🔹 یادداشت مورفیلد در نقد باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق و جیمز متیس وزیر دفاع پیشین آمریکا معتقد است آن‌ها در حالی به رفتار کنونی آمریکا اعتراض می‌کنند که توجه ندارند تداوم سرکوب هر نوع مقاومت در مقابل امپریالیسم آمریکا پس از جنگ جهانی دوم و از جمله در دولت اوباما، باعث شد تا سیاست‌گذاران امنیتی این کشور تجربه موفقیت‌آمیز روش‌های ضدشورش را به نیروهای پلیس نیز آموزش دهند.

🔸 به نظر می‌رسد انتقاداتی از این‌دست که از منظری بدیع به ریشه‌های نژادپرستی در آمریکا نگریسته و ارتباط آن با جنایات آمریکا در خارج به خصوص غرب آسیا را مد نظر قرار می‌دهند، به تقویت موج اجتماعی کمپین «پایان جنگ‌های بی‌پایان» طی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بیانجامد.

منبع

(https://www.newstatesman.com/world/north-america/2020/06/revenge-forever-wars)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه