منطقه در یک نگاه ( ۲۸ مرداد ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۸ مرداد ۱۳۹۹)

♦️ منطقه در یک نگاه | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

۱️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گمانه‌زنی‌ها درباره وجود یک بند محرمانه در توافق عادی‌سازی روابط بین این رژیم با امارات برای فروش اف-۳۵ به ابوظبی را رد کرد.

۲️⃣ دادگاه بین‌المللی ویژه بررسی ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان مدعی شد که برخی از اعضای حزب‌الله از یک شبکه ارتباطی برای هماهنگی جهت ترور رفیق الحریری استفاده کرده‌اند.

۳️⃣ نخست‌وزیر عراق امروز و در رأس یک هیئت بلندپایه عازم آمریکا شد. الکاظمی در مصاحبه با یک خبرگزاری آمریکایی با بیان اینکه در نقش پستچی بین تهران و واشنگتن نیست، گفت کشورش هنوز به کمک آمریکا برای مبارزه با داعش نیاز دارد.

۴️⃣ دادستان‌های ترکیه در ادامه مقابله با نیروهای وابسته به کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶، برای ۱۴۱ نفر شامل اعضای ارتش به اتهام ارتباط با سازمان گولن حکم بازداشت صادر کردند.

۵️⃣ منابع سوری از تیراندازی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) مورد حمایت آمریکا به سمت اهالی یک روستا در دیرالزور خبر دادند.

۶️⃣ وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر تداوم حمایت از دولت وفاق ملی لیبی، گفت منابع نظامی خود را با نیروهای این تشکیلات به اشتراک گذاشته و در حال ارائه آموزش نظامی به آن‌هاست.

۷️⃣ «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی احتمال انفجار انبار مهمات حزب‌الله در بیروت را تکذیب کرد.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه