گزارش المانیتور از حضور جنگجویان وابسته به ترکیه در نبرد قره‌باغ

پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به بررسی درگیری‌های نظامی ارمنستان و آذربایجان و اخبار پراکنده درباره اقدام ترکیه در اعزام برخی پیکارجویان حاضر در سوریه به صحنه نبرد قره‌باغ پرداخته است.

♦️ گزارش المانیتور از حضور جنگجویان وابسته به ترکیه در نبرد قره‌باغ
 
 
📝#گزارش_کوتاه 
 
🔹 پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به بررسی درگیری‌های نظامی ارمنستان و آذربایجان و اخبار پراکنده درباره اقدام ترکیه در اعزام برخی پیکارجویان حاضر در سوریه به صحنه نبرد قره‌باغ پرداخته است.
 
🔹 المانیتور به نقل از سخنگوی سابق «مغاویر الثوره» می‌نویسد: «نخستین گروه از جنگجویان سوری یک هفته پیش از آغاز درگیری‌های جدید باکو و ایروان به قفقاز اعزام شدند. این جنگجویان از طریق مرکزی که توسط تیپ‌های سلطان مراد در شمال سوریه ایجاد شده بود، جذب شدند.»
 
🔹 بر این اساس، گروهی متشکل از ۱۵۰ جنگنده «فیلق الشام» از عفرین به ترکیه رفته و سپس از فرودگاه آدانا به آذربایجان منتقل شدند. این جنگجویان برای آموزش تاکتیکی به اردوگاه‌هایی واقع در دو جزیره در دریای خزر رفته و وظیفه آن‌ها دفاع از تأسیسات گازی آذربایجان است.
 
🔹 سخنگوی سابق «مغاویر الثوره» ادعا کرده که به مبارزان وعده پرداخت ماهیانه ۱۵۰۰ دلار داده شده و اکثریت آن‌ها به دلیل دغدغه زبان، از بین داوطلبان ترکمن سوریه انتخاب شده‌اند. علاوه بر این گفته می‌شود که تیپ سلطان مراد، طی دو هفته آینده حدود ۲ هزار جنگنجو را به آذربایجان اعزام خواهد کرد.
 
🔹 نویسنده گزارش همچنین به نقل از فرمانده ارتش ملی سوریه می‌نویسد: «جنگجویان برای تأمین هزینه‌های خانواده خود مجبور شدند به نبرد قره‌باغ بپیوندند؛ آن‌ها آماده‌اند تا در صورت تقاضای ترکیه، در هر نقطه‌ای وارد جنگ شوند.»
 
🔹 در ادامه این گزارش به یادداشت «گاردین» درباره حضور پیکارجویان در نبرد قره‌باغ اشاره شده و آمده است: «جنگجویان سوری برای کار در یک شرکت خصوصی امنیتی ترکیه به عنوان مرزبان در آذربایجان ثبت نام کرده‌ و آموزش آن‌ها یک ماه پیش آغاز شده بود». همچنین دو برادری که به این نبرد پیوسته‌اند به گاردین گفته‌اند که در عفرین به آن‌ها پیشنهاد قرارداد شش ماهه محافظت از تأسیسات نفت و گاز آذربایجان به ازای دریافت مبلغ ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار داده شده است.
 
🔹 نویسنده در انتها به تهدیدات حضور شبه‌نظامیان در منازعه قره‌باغ می‌پردازد و معتقد است روسیه در برابر احیای جهادگران تکفیری در نزدیکی مرزهای خود ساکت نمی‌ماند.
منبع
 (https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2020/10/turkey-russia-syria-fighter-transfers-azerbaijan-armenia.html)
 
☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه