منطقه در یک نگاه | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

♦️ منطقه در یک نگاه | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

۱️⃣ یک منبع نزدیک به معارضان سوریه گزارش داد که یک‌صد کامیون وابسته به ترکیه که با تجهیزات نظامی بارگیری شده بود، دو نقطه نظامی را در استان‌های حماه و ادلب ترک کرد.

۲️⃣ منابع لبنانی خبر دادند که رئیس‌جمهور این کشور از واشنگتن به علت تحریم «جبران باسیل»، وزیر خارجه سابق این کشور ادله و مدرک درخواست کرده است.

۳️⃣ الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای این کشور ۱۶ روستای دیگر در منطقه قره‌باغ کوهستانی را از کنترل نیروهای ارمنستانی خارج و آزاد کردند.

۴️⃣ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند پس از نبردی ۷۲ ساعته با شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در استان مأرب آن‌ها را شکست دهند.

۵️⃣ منابع صهیونیستی فاش کردند که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و موساد طی دو سال اخیر، وزارت جنگ این رژیم را برای فروش سلاح به امارات مورد فشار قرار داده‌اند.

۶️⃣ براساس اعلام برخی رسانه‌ها، «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با چند مقام اروپایی و عربی و همچنین معارضان سوری تماس‌ گرفته و به آن‌ها گفته که مأموریت او رو به پایان است و سیاست آمریکا با روی کار آمدن احتمالی «جو بایدن» تغییر نخواهد کرد.

۷️⃣ وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه به پایان بحران سوریه بر اساس یک دیدگاه واقعی و عملگرایانه فراخواند.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه