ابعاد عملیات موشکی انصارالله

هفته گذشته انصارالله یمن برای سومین بار تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را به دقت مورد اصابت قرار داد. درباره‌ی این عملیات غافلگیرانه نکات مهم و قابل توجهی وجود دارد که باید به آن‌ها اشاره نمود

✅ تحلیل زیر از مطالب دریافتی از مخاطبان محترم کانال اندیشکده راهبردی تبیین است. می‌توانید نظرات خود در رابطه با این تحلیل را در قسمت کامنت‌ها ارائه نمایید. انتشار تحلیل‌های مخاطبان به معنای رد و یا تأیید آنها از سوی اندیشکده تبیین نمی‌باشد.

♦️ ابعاد عملیات موشکی انصارالله

#تحلیل_کوتاه
#تحلیل_دریافتی

🔹 هفته گذشته انصارالله یمن برای سومین بار تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را به دقت مورد اصابت قرار داد. درباره‌ی این عملیات غافلگیرانه نکات مهم و قابل توجهی وجود دارد که باید به آن‌ها اشاره نمود:

🔹 اشراف اطلاعاتی انصارالله:
نیروهای انصارالله با استفاده از توانمندی بالای اطلاعاتی خود مراکز توزیع سوخت در شهر جده را آن هم در زمانی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکل مخفیانه به نئوم عربستان آمده بود هدف قرار دادند، این امر گویای آن است که نیروهای یمنی زمان و مکان دقیق و مناسب عملیات را به خوبی ارزیابی کرده‌اند.

🔹 بهره‌گیری از سلاح مناسب:
در این عملیات انصارالله از موشک کروز «قدس۲» که به گفته‌ی سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا عملیاتی شده است اهداف را در مسافتی بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر با دقت مورد اصابت قرار داد و به اصطلاح نقطه‌زنی کرد.

🔹 ناکامی پاتریوت‌های آمریکایی:
سال‌هاست که تأسیسات حیاتی سعودی با هزینه‌های گزاف توسط سامانه‌های پدافندی پاتریوت محافظت می‌شوند، در قالب حملات انصارالله این سامانه‌ها در رهگیری و انهدام موشک‌های یمنی ناکام بودند که در تازه‌ترین مورد، منطقه‌ی جده که زیر چتر حمایتی پاتریوت‌ها است بار دیگر نتوانست موشک کروز یمنی را رهگیری و منهدم نماید.

🔹 هم زمانی با پیشروی‌های زمینی در مأرب:
این عملیات با پیشروی نیروهای ارتش وکمیته‌های مردمی به سمت شهر اشغال شده‌ی مأرب هم‌زمان شده است و این مهم تاثیر روانی خود را بر جبهه‌های نبرد زمینی دارد.

🔸 در پایان نباید فراموش کرد که این عملیات و عملیات‌های مشابه در چهارچوب حق دفاع مشروع ملت یمن انجام می‌شود که سال‌ها در برابر چشم جهانیان مورد تجاوز و تعدی قرار گرفته‌اند و تا زمانی که حکمرانان سعودی از سیاست اتخاذ شده دست بر ندارند؛ عملیات‌های انصار الله ادامه خواهد داشت.

✍️ محمدرسول نجاتی آرانی

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه