گزارش کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا برای جایگزینی توافق هسته‌ای

کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا در گزارشی از دولت این کشور خواسته است مجموعه‌ اقداماتی را در پیش گیرد که فعالیت‌های ایران در منطقه، محیط بین‌الملل و در داخل را مورد توجه قرار دهد.

♦️ گزارش کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا برای جایگزینی توافق هسته‌ای

 

🔹 کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا در گزارشی از دولت این کشور خواسته است مجموعه‌ اقداماتی را در پیش گیرد که فعالیت‌های ایران در منطقه، محیط بین‌الملل و در داخل را مورد توجه قرار دهد.

🔹 این گزارش از وزرای خارجه و داخله بریتانیا خواسته اطلاعات در مورد سپاه پاسداران را با هدف تحریم کلی این سازمان مورد ارزیابی قرار دهند. به ادعای این گزارش، چنین اقدامی، گسترش منطقی محدودیت‌هایی است که هم‌اکنون بر اعضای سپاه برقرار است و همچنین پیروی از تصمیم آمریکا در قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

🔹 گزارش مذکور همچنین برجام را پوسته‌ای از یک توافق خوانده و از وزیر امور خارجه بریتانیا خواسته است توافقی که می‌تواند جایگزین برجام شود معرفی کند. این گزارش به دنبال جایگزینی توافق هسته‌ای با توافقی است که به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هم مرتبط باشد.

منبع

(https://committees.parliament.uk/committee/78/foreign-affairs-committee/news/137944/report-no-prosperity-without-justice-the-uks-relationship-with-iran/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه