منطقه در یک نگاه | ۱۴ دی ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 14 دی 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۱۴ دی ۱۳۹۹

۱️⃣ خبرگزاری «آناتولی» مدعی شد، حماس از شرط خود برای برگزاری همزمان انتخابات شورای قانونگذاری (پارلمان)، ریاستی و شورای ملی گذشته و با برگزاری آن‌ها به صورت متوالی (و نه همزمان) موافقت کرده است.

۲️⃣ «ابوحسین الحمیداوی»، دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای به مناسبت نخستین سالروز شهادت شهدای نصر اعلام کرد: «به هیچ احدی اجازه نخواهیم داد که به این سلاح مقدس که برای حفاظت از سرزمین، حیثیت و خون است، دست‌اندازی کند».

۳️⃣ وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن فاش کرد، در بسیاری از پایگاه‌های ائتلاف سعودی در یمن نظامیان و افسران صهیونیست دیده می‌شوند.

۴️⃣ براساس اعلام رسانه‌ها، عناصر همسو با دولت امارات، در مناطق زیر کنترل دولت مستعفی یمن در بیابان‌های استان «حضرموت» دست به عملیات نظامی زده‌اند.

۵️⃣ خبر‌گزاری آلمان نوشت دولت این کشور در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیارد یورو مجوز فروش سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن و لیبی صادر کرده است.

۶️⃣ اتحادیه جهانی علمای مسلمان فتوای تحریم فراگیر رژیم صهیونیستی را صادر و اعلام کرد، تا پایان اشغالگری این رژیم، خرید و فروش تولیدات آن جایز نیست.

۷️⃣ برخی رسانه‌های عربی گزارش دادند که آشتی قطر و چهار کشور عربی و حل اختلافات کشورهای عربی با ایران در اولویت سیاست‌های آتی «هیثم بن طارق» سلطان عمان قرار دارد.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه