حضور رهبران دولت‌های عربی در اجلاس عربستان برای پایان تنش با قطر

به گزارش «رویترز»، رهبران کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس روز سه‌شنبه در اجلاس سران در عربستان گردهم می‌آیند.

♦️ حضور رهبران دولت‌های عربی در اجلاس عربستان برای پایان تنش با قطر

 

#گزارش_کوتاه

🔹 به گزارش «رویترز»، رهبران کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس روز سه‌شنبه در اجلاس سران در عربستان گردهم می‌آیند. انتظار می‌رود در این اجلاس، توافقی رسمی برای پایان دادن به اختلاف طولانی مدت با قطر شکل گیرد که وحدت این کشورها را در زمان افزایش تنش‌های منطقه‌ای با ایران برهم زده بود.

🔹 رسانه‌ها گزارش دادند، شیخ تمیم بن حمد الثانی امیر قطر پس از این که عربستان در بیاینه‌ای اعلام کرد قصد دارد طی یک توافق رسمی مرزهای خود را به روی قطر باز کند، به سمت العولا عازم خواهد شد. در اجلاس امروز از بحرین، ولیعهد به جای پادشاه و از امارت نیز حاکم دبی شرکت خواهند کرد.

🔹 اما در این بین به جز عربستان که به صراحت اعلام کرده قصد دارد تا تحریم‌های قطر را لغو کند، بحرین، امارات و عمان اظهارنظری نداشته‌اند. به نقل از یک مقام آمریکایی گفته شده که «انتظار ماست» که آن‌ها نیز چنین کنند. در مقابل نیز قطر از تمامی دعاوی حقوقی مربوط به تحریم علیه این کشورها صرفنظر می‌کند.

🔹 براساس اخبار منتشرشده، جرد کوشنر، آوی برکوویتز، نماینده آمریکا در امور خاورمیانه و برایان هوک، مشاور ویژه وزیر خارجه ایالات متحده در این مراسم شرکت خواهند کرد.

✅ به نظر می‌رسد این توافق، در صورت نهایی شدن، در کنار معامله قرن و با هدف ایجاد جبهه‌ای متحد علیه ایران دنبال می‌شود.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-gulf-summit/focused-on-ending-qatar-row-gulf-leaders-head-to-saudi-arabia-summit-idUSKBN29A0K9)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه