وعده بررسی درج نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی توسط دولت بایدن

سخنگوی وزارت خارجه دولت جدید آمریکا روز جمعه گفت که بررسی درج نام جنبش حوثی‌های یمن (انصارالله) در فهرست گروه‌های تروریستی را آغاز کرده و در تلاش است هرچه سریع‌تر این روند را به نتیجه برساند.

♦️ وعده بررسی درج نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی توسط دولت بایدن

🔹 سخنگوی وزارت خارجه دولت جدید آمریکا روز جمعه گفت که بررسی درج نام جنبش حوثی‌های یمن (انصارالله) در فهرست گروه‌های تروریستی را آغاز کرده و در تلاش است هرچه سریع‌تر این روند را به نتیجه برساند. سخنگوی وزارت خارجه گفته که «همانگونه آنتونی بلینکن عنوان کرده وزارت‌ خارجه شروع به بازنگری در درج نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی کرده است».

🔹 آنتونی بلینکن، نامزد وزارت خارجه دولت بایدن چند روز قبل گفت که واشنگتن به این درج نام در فهرست تروریسم نگاهی خواهد انداخت که موجب نگرانی مقامات سازمان ملل و گروه‌های امدادرسان برای مبارزه با بحران انسانی در یمن شده است.

🔹 وی همچنین گفت که ما به طور علنی بحث و اظهارنظری درباره مباحث داخلی نمی‌کنیم. با این حال با توجه به بحران انسانی در یمن، در تلاش هستیم تا به سرعت بررسی و تصمیم‌گیری کنیم.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-yemen-security-usa/u-s-state-department-says-working-to-conclude-houthi-terrorist-designation-review-idUSKBN29R2KQ)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه