پرونده تشکیل دولت جدید لبنان همچنان بدون پیشرفت باقی مانده است

یک روزنامه لبنانی در مطلبی با اشاره به روند تشکیل کابینه جدید این کشور، اعلام کرد: تاکنون هیچگونه پیشرفتی در روند تشکیل دولت جدید حاصل نشده است.

روزنامه لبنانی «البناء» مطلبی را در خصوص روند تشکیل دولت جدید این کشور به ریاست «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، روزنامه البناء در مطلب خود آورده است: واقعیت آن است که تاکنون هیچ پیشرفتی در مسیر پرونده تشکیل دولت جدید لبنان حاصل نشده است و می توان گفت که این پرونده در حال حاضر متوقف شده است.

این روزنامه لبنانی همچنین تأکید کرده است: مدتی است که دیدارها میان طرف های مختلف در پرونده تشکیل دولت جدید لبنان متوقف شده است و مقامات بیروت اخیراً رایزنیِ محسوسی در خصوص این پرونده با یکدیگر نداشته اند.

البناء در مطلب خود همچنین عنوان کرده است: عدم دیدار مقامات لبنانی با یکدیگر و متوقف شدن رایزنی های آنها نشان از آن دارد که پرونده تشکیل کابینه جدید به ریاست سعد الحریری وضعیت خوبی ندارد.

رایزنی‌های سران لبنان درخصوص پرونده تشکیل کابینه جدید متوقف شده است و همگان چشم به گام‌های بعدی «سعد الحریری» دوخته‌اندروزنامه مذکور همچنین خاطرنشان کرده است: با توجه به متوقف شدن دیدارها و رایزنی های سران لبنانی در خصوص تشکیل دولت جدید، اکنون همگان چشم به گام ها و اقدامات بعدی نخست‌وزیر سعد الحریری دوخته اند تا ببینند او قرار است چه کاری انجام دهد.

پیش از این، دفتر ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای از اقدامات سعد الحریری، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور، انتقاد کرد. در این بیانیه اعلام شد متأسفانه الحریری همچنان بر تک روی در روند تشکیل کابینه اصرار دارد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان همچنین در بیانیه خود تأکید کرد: الحریری قصد ندارد در روند تشکیل کابینه ملاحظات رئیس جمهور را در نظر بگیرد. در نظر گرفتن این ملاحظات در واقع نمایانگر وجود شراکت در تشکیل کابینه خواهد بود.

در همین حال، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز پیشتر تأکید کرده بود: کابینه جدید لبنان باید بر اساس مشورت ها و رایزنی ها میان رئیس جمهور و نخست وزیر کشور صورت پذیرد. دو طرف باید در این زمینه با یکدیگر رایزنی کنند تا به یک توافق دست یابند.

بری در ادامه یادآور شد: این حق رئیس جمهور است که در خصوص تمامی اسامی پیشنهادی برای وزارتخانه ها اظهار نظر کند. طبق قانون نیز، این نخست وزیر مکلف است که باید در نهایت ترکیب کابینه را مشخص و به پارلمان معرفی کند.

 

  • این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه