نقش آمریکا در گسترش تسلیحات هسته‌ای

جوزف سیرینیونی، از کارشناسان امنیت هسته‌ای در اندیشکده کوینسی، بنیاد کارنگی و مرکز پیشرفت آمریکایی، در یادداشتی به نقد سیاست‌های آمریکا در خصوص گسترش تسلیحات هسته‌ای پرداخت. وی با اشاره به جلسه اخیر کمیته خدمات مسلح سنا در تأیید توسعه موشک‌های جدید قاره‌پیما، آن را موجب تکرار جنگ سرد عنوان کرده است.

نقش آمریکا در گسترش تسلیحات هسته‌ای

 

#گزارش_کوتاه

 

🔹 جوزف سیرینیونی، از کارشناسان امنیت هسته‌ای در اندیشکده کوینسی، بنیاد کارنگی و مرکز پیشرفت آمریکایی، در یادداشتی به نقد سیاست‌های آمریکا در خصوص گسترش تسلیحات هسته‌ای پرداخت. وی با اشاره به جلسه اخیر کمیته خدمات مسلح سنا در تأیید توسعه موشک‌های جدید قاره‌پیما، آن را موجب تکرار جنگ سرد عنوان کرده است.

 

🔸 هیئت مشورتی این کمیته در این جلسه شامل افرادی بوده که دارای منافعی در راستای گسترش تسلیحات هسته‌ای و موشکی هستند. فرانک میلر، مشاور سیاست هسته‌ای بوش و ترامپ و مشاور دفاعی بنیاد مطالعات راهبردی و بین‌المللی که از پیمان‌کاران هسته‌ای کمک مالی می‌گیرد؛ برد رابرتز، از مشاوران آزمایشگاه هسته‌ای لورنس لیورمور و ژنرال بازنشسته رابرت کهلر که عضو هیئت مدیره شرکت ماهواره‌ای مکسار تکنولوژی است.

 

🔸 نویسنده با اشاره به تجربیات پیشین خود در خدمت در کمیته خدمات مسلح، یادآور می‌شود که آن‌چه آنجا به سیاست‌های اصلی کنگره در خصوص توسعه تسلیحات هسته‌ای و افزایش آن‌ها جهت می‌دهد، «جریان پول» است. وی اصرار نومحافظه‌کاران بر افزایش بودجه‌های نظامی حتی در شرایط سخت اقتصادی را نشانه‌ای بر این می‌داند.

 

🔸 در این یادداشت آمده، در حالی که اولویت‌های امنیت ملی دولت بایدن شامل کرونا، بیکاری، محیط زیست، نژادپرستی و فناوری‌های ارتباطی است؛ جناح «بازها» (نومحافظه‌کاران) هنوز به گونه‌ای کلاسیک بر بازدارندگی سخت از طریق توسعه تسلیحات نظامی فکر می‌کنند.

 

✅ طبق این مقاله، سیاست‌های هسته‌ای آمریکا نسبت به دوران جنگ سرد، تغییر چندانی نکرده است. جریان‌های حامی توسعه تسلیحات هسته‌ای، با توسعه ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای آمریکا، نه‌تنها موقعیت اخلاقی این دولت در منع دیگر دولت‌ها را خدشه‌دار کرده‌اند، بلکه انگیزه رقبای آمریکا برای توسعه این تسلیحات را نیز افزایش داده‌اند.

منبع

(https://responsiblestatecraft.org/2021/05/05/how-a-hearing-on-nuclear-weapons-showed-all-thats-wrong-with-us-foreign-policy-making/)

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه