گزارش سازمان ملل درباره کشورهای ناقض حقوق کودکان

سازمان ملل گزارش داده در سال ۲۰۲۰ بیشترین تخلفات علیه کودکان در کشورهای سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، افغانستان، سوریه و یمن انجام شده است.

♦️ گزارش سازمان ملل درباره کشورهای ناقض حقوق کودکان

🔹 سازمان ملل گزارش داده در سال ۲۰۲۰ بیشترین تخلفات علیه کودکان در کشورهای سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، افغانستان، سوریه و یمن انجام شده است. گزارش سالانه ارائه شده توسط دبیرکل به شورای امنیت حاکی است در درگیری‌های مسلحانه، کودکان مورد کشتار یا زخمی‌شدن و یا سوء‌استفاده‌های جنسی قرار گرفته‌اند و در مواردی نیز برای شرکت در این درگیری‌ها مورد استخدام قرار گرفته‌اند. این گزارش تأیید کرد که در سال گذشته در ۲۱ درگیری علیه ۱۹۳۷۹ کودک، ۸۵۲۱ کودک جذب شده همچنین ۲۶۷۴ کودک در درگیری‌های مختلف کشته شده و ۵۷۴۸ کودک نیز زخمی شده‌اند.

🔹 این گزارش بنا دارد کشورهای مورد اشاره را در «لیست سیاه» قرار دهد به این امید که طرفین را به اجرای اقدامات حفاظتی از کودکان ترغیب کند.

🔹 بر اساس این گزارش دیپلمات‌ها گفته‌اند که عربستان و رژیم‌ صهیونیستی طی سال‌های اخیر فشارهایی را برای ممانعت از قرار‌گرفتن در این لیست به سازمان ملل وارد کرده‌اند. اسرائیل تاکنون در این لیست نبوده و عربستان هم در سال ۲۰۲۰ با فشار از این لیست خارج شد.

منبع

https://www.almayadeen.net/news/politics/1489677/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه