چالش ایران برای رژیم صهیونیستی

اندیشکده محافظه‌کار هوور در گزارشی به چالش‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی در پاییز 2021 پرداخته است. بخشی از آن به چالش ایران برای این رژیم اختصاص دارد و ایران را مهم‌ترین تهدید امنیتی این رژیم قلمداد کرده است.

🔸 نویسنده معتقد است حمایت ایران از سوریه در برابر تروریسم نیز ریشه در دشمنی دیرینه ایدئولوژیک با رژیم صهیونیستی دارد و دلیل اصلی این حمایت، اهمیت شاهراه دمشق در کمک به محور مقاومت است. چنان‌چه امروزه پیوند مستحکمی میان حشدشعبی، حزب‌الله و حماس شکل گرفته است.

🔸 به بیان این گزارش، سیاست واقعی ایران، تمایل به مهار اسرائیل از طریق ایجاد دارایی‌های استراتژیک در اطراف آن و ایجاد یک بازدارندگی معتبر در برابر تهدید اسرائیل و حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران است.

🔸 نویسنده بیان می‌کند که دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای خطرناک‌تر از اقدامات محور مقاومت است. زیرا ممکن است دیگر کشورهای منطقه را نیز به سوی تسلیحات هسته‌ای سوق دهد. به همین دلیل رژیم صهیونیستی با خرابکاری و حملات سایبری درصدد جلوگیری از این امر می‌باشد.

🔸 در گزارش اذعان شده که «فشار حداکثری» ترامپ که به ترغیب نتانیاهو انجام پذیرفت، شکست خورده و سبب پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران شده است. به همین دلیل این رژیم تصمیم گرفته در هماهنگی با دولت بایدن بر تصمیم آن در بازگشت به برجام و نحوه این بازگشت تأثیر بگذارد.

✅ این نکته که نویسنده نگران دست‌یابی ادعایی ایران به سلاح هسته‌ای و سپس تمایل دیگر کشورهای منطقه به این مسیر می‌باشد، نشان می‌دهد که هم‌چنان نگرانی راهبردی این رژیم را می‌توان ایجاد نوعی ائتلاف جمعی علیه این رژیم دانست که ایران در آن حضور داشته باشد.
منبع

https://www.hoover.org/sites/default/files/research/docs/rabinovich_webreadypdf.pdf

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه