عملیات نفوذ سایبری ایران علیه رژیم صهیونیستی به صورت حملات باج‌افزاری

«موسسه مطالعات امنیت ملی» رژیم صهیونیستی به بررسی حملات سایبری در دو سال گذشته به بخش خصوصی این رژیم پرداخته و می‌نویسد استفاده از حملات باج‌افزاری برای اعمال نفوذ به جای اهداف اقتصادی منحصر به چارچوب درگیری بین اسرائیل و ایران یا حامیان آن است و راهکارهایی برای مقابله با این حملات ارائه می‌کند.

 

🔸 افشای اطلاعات شخصی مشتریان، کنترل سایت‌های اینترنتی بزرگ و اختلال در روال کار در شرکت‌های پیشرو اسرائیلی از جمله حملات سایبری زیاد ایران در دو سال گذشته بوده است که به عنوان عملیات نفوذ انجام شده است.

🔸 حملات سایبری علیه بخش تجاری/غیرنظامی آسیب‌پذیری‌ها را در سیستم‌های دفاع سایبری این سازمان‌ها شناسایی می‌کنند. در نتیجه، توجه در سطح ملی به منظور افزایش امنیت سایبری اساسی در بخش تجاری/خصوصی ضروری است.

🔸 با توجه به پدیده حملات باج‌افزار برای اهداف عملیات نفوذ، بررسی اینکه کدام زیربخش‌های خصوصی/تجاری ممکن است باعث آسیب عملیات نفوذ به اسرائیل شوند و بررسی چگونگی بهبود حفاظت از این بخش‌ها ارزش دارد. در این زمینه، شایسته است مشوق‌هایی برای بخش تجاری برای تقویت سیستم‌های دفاع سایبری خود ارائه شود.

🔸 کسانی که در حفاظت از حریم خصوصی دخیل هستند باید مقررات دفاع سایبری موجود را در مورد مسائل حفاظت از حریم خصوصی اعمال کنند و آن‌ها را مطابق با توسعه تهدیدات به‌روز کنند.

🔸 از آنجایی که این یک تهدید با اهداف عملیات نفوذ است، رسانه‌های اسرائیلی نقش مهمی در رسیدگی به این تهدید دارند. نهادهای ذیربط باید با مسئولان رسانه‌ای و خبرنگاران حوزه‌های دفاع و فناوری به منظور تعمیق درک چالش و نحوه رسیدگی به آن در حوزه رسانه‌ای و در نتیجه به حداقل رساندن دستاوردهای طرف مهاجم، گفتگوی عمیق را آغاز کنند.

🔸 اسرائیل باید نحوه مشارکت در تلاش‌های همکاری بین‌المللی به رهبری ایالات متحده را بررسی کند که بر رسیدگی به حملات باج‌افزاری متمرکز شده است تا مهاجمان را مهار کند؛ آن‌ها را رسوا و این نوع حملات را غیرقانونی کند.

 

ارسال دیدگاه