آمریکا سرانجام آماده ظهور حزب سوم می‌شود؟

 اندیشکده آمریکایی بروکینگز در یادداشتی با اشاره به نارضایتی‌ها از عملکرد دو حزب اصلی آمریکا، این سوال را مطرح کرده است که آیا این کشور برای ظهور حزب سوم آمادگی دارد. اخیراً اندرو یانگ نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که یک دموکرات است و کریستین تاد ویتمن فرماندار جمهوری‌خواه پیشین ایالت نیوجرزی، حزبی با عنوان «رو به پیش» را تأسیس کرده‌اند.

 

#گزارش_کوتاه

 

🔸 در ارزیابی جدید مرکز پیو، سهم افرادی که نگاهی همراه با نارضایتی به دو حزب اصلی این کشور دارند از ۶ درصد در سال ۱۹۹۴ به ۲۷ درصد در حال حاضر رسیده است. ۴۳ درصد مخالف گزاره پیش‌رو هستند: «من معمولاً احساس می‌کنم که حداقل یک کاندیدا وجود دارد که نظراتی همسو با بیشتر نظرات من دارد». این عدد در سال ۲۰۱۸ میزان ۳۶ درصد بود. ۳۸ درصد خواهان فعالیت احزاب دیگر برای انتخابات هستند.

🔸 یافته‌های مرکز پیو نشان می‌دهد دموکرات‌ها و مستقل‌ها به طور محسوسی تمایل بیشتری برای تغییر نظام حزبی کنونی دارند. میزان نارضایتی جوانان بسیار بیشتر از افراد مسن است. تمایل افراد با تحصیلات دانشگاهی از تمایل افراد بدون این نوع تحصیلات برای ظهور حزب جدید بیشتر است. لاتین‌تبارها نیز نسبت به سفیدپوستان و آفریقایی‌تبارها علاقه کمتری به سیستم کنونی دارند.

🔸 به عقیده نویسنده یادداشت بروکینگز، نارضایتی از نظام حزبی فعلی به بالاترین میزان در دهه‌های گذشته رسیده است و رویارویی مجدد بایدن و ترامپ در سال ۲۰۲۴، صحنه رقابت دو تن از نامحبوب‌ترین نامزدها در تاریخ مدرن آمریکا خواهد شد. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان اعلام کرده‌اند در این صورت، نامزدی دیگر را که مستقل و میانه‌رو باشد در نظر خواهند گرفت.

🔸 با توجه به اینکه نارضایتی در میان رأی‌دهندگان دموکرات بیشتر است احتمال اینکه نامزد سوم از حزب دموکرات ظهور کند بیشتر است. در این صورت، چون درصدی بالایی از جمهوری‌خواهان، خود را محافظه‌کار می‌دانند تمایل کمتری برای رأی به این نامزد سوم دارند و شرایط برای پیروزی قاطع دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ فراهم می‌شود.

https://www.brookings.edu/blog/fixgov/2022/08/12/are-americans-finally-ready-for-a-third-party/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه