سی‌ان‌ان: گریز هسته‌ای شش‌ماهه کافی است

 

🔹 در حالی که به نظر می‌رسد امروز آمریکا پاسخ خود به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا و پاسخ ایران را اعلام خواهد کرد، سی‌ان‌ان در گزارشی به ارزیابی شرایط کنونی مذاکرات هسته‌ای پرداخته است. اریک بروئر مدیر ارشد موسسه تهدید هسته‌ای گفته است جایی که اکنون در آن قرار داریم ایران می‌تواند مواد کافی برای یک بمب را ظرف چند روز تا چند هفته تولید کند که بسیار خطرناک است و تمدید این چارچوب زمانی تحت توافق احیا شده، موضعی بسیار بهتر خواهد بود.

🔹 بروئر ادامه داده است: «به نظر من، گریز هسته‌ای شش ماهه کافی است. این چارچوب، زمان کافی برای شناسایی تلاش ایران به سمت بمب برای جامعه بین‌المللی و زمان برای تلاش دیپلماتیک برای حل مسئله پیش از رجوع به گزینه نظامی را فراهم می‌کند.»

🔹 هنری روم از مدیران اندیشکده اوراسیاگروپ نیز به سی‌ان‌ان گفته است اگر توافقی به دست آید، ایران احتمالاً آنچه که تاکنون انجام داده است را تا زمان آغاز فرایند اجرای توافق، ادامه خواهد داد. روم اضافه کرده است: «دو نکته مهمی که باقی مانده، مسائلی پیرامون تضمین‌های اقتصادی ایران همچنین یافتن راهی در مورد تحقیقات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»

 

(https://edition.cnn.com/2022/08/22/politics/iran-deal-latest-august-22/index.html?utm_content=buffer1e074&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer)

ارسال دیدگاه