بیزنس اینسایدر: توافق هسته‌ای هنوز کار می‌کند

 تارنمای بیزنس‌اینسایدر در یادداشتی به دفاع از احیای توافق هسته‌ای پرداخته و مدعی شده است که این توافق «راه تهران را برای تولید سلاح هسته‌ای مسدود می‌کند». نویسندگان در توصیه به اعضای کنگره آمریکا برای حمایت از توافق، سه دلیل برمی‌شمرند:

 

#گزارش_کوتاه

 

1️⃣ توافق بسیاری از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را معکوس خواهد کرد. هم‌چنین نظارت‌های مورد نیاز بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بازمی‌گرداند که در صورت یافتن شواهدی مبنی بر تقلب ایران، زمان کافی برای پاسخگویی به آمریکا می‌دهد.

2️⃣ اگر جایگزین توافق، جنگ باشد، بسیار خون‌بار و پُرهزینه است. نویسندگان در مقایسه‌ای بیان می‌کنند که با توجه به تبعات جنگ عراق بر بی‌ثباتی منطقه باید توجه داشت که جمعیت ایران دو برابر عراق و نیروی نظامی ایران بسیار فعال‌تر و قوی‌تر از آن است.

3️⃣ اکثر رأی‌دهندگان آمریکایی حامی توافق هستند. ۴۵ درصد از آنها حامی نامزدهایی هستند که حامی توافق باشند. در حالی که فقط ۱۵ درصد گفته‌اند که به نامزدهای حامی توافق هسته‌ای رأی نخواهند داد.

(https://www.businessinsider.com/renewing-iran-nuclear-deal-can-work-if-congress-supports-it-2022-9?utmSource=twitter&utmContent=referral&utmTerm=topbar&referrer=twitter)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه