سفر بایدن به فرانسه: سیاست خارجی به عنوان ابزار کمپین انتخاباتی 

 

🔹وبگاه پولیتیکو در گزارشی به سفر بایدن به فرانسه در اواخر این هفته (۸ ژوئن) پرداخته است و مدعی است که اگرچه به اذعان رسانه‌ها  محور این دیدار حمایت‌های مستمر از اوکراین و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، فضایی و هسته‌ای است اما به نظر می‌رسد بیشتر جهت سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف این دولت در سیاست خارجی و در راستای کمپین انتخاباتی است.

🔹 این گزارش می‌افزاید که بایدن در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰، متعهد شده بود که اتحادها و رهبری آمریکا را در خارج از مرزهای این کشور احیا کند. اگرچه این سیاست در آن زمان در تضاد موثر با راهبرد انزواطلبانه «اول آمریکا»ی دونالد ترامپ بود، اما اکنون به هدفی برای کمپین انتخاباتی وی در سال ۲۰۲۴ تبدیل شده است.

🔹 به ادعای این نشریه بایدن در حالی سفر خود را به فرانسه آغاز می کند که دو جنگ خونین در اوکراین و غزه کار رئیس‌جمهور را پیچیده کرده و نظرسنجی‌ها نشان از متزلزل شدن جایگاه سیاسی او در داخل دارد.

🔹این یادداشت به فراز و فرود سیاست خارجی بایدن از ابتدای ریاست جمهوری وی پرداخته است و معتقد است که دو جنگ اوکراین و غزه شرایط متفاوتی را برای دولت ایالات متحده خلق کرده است. طبق این یادداشت اگرچه مسائل اقتصادی همچنان اولویت بالاتری برای رای‌دهندگان جوان آمریکایی دارد اما واکنش‌های جوانان آمریکایی به جنگ غزه به مسئله مهمی بدل گشته و بایدن از این موضوع نگران است.

رسول صادقی

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

(https://www.politico.com/news/2024/06/05/biden-foreign-policy-france-trip-00161671)

ارسال دیدگاه