به نقل از شبکه المیادین:

تلگرام / مدافع خلق(ی پ گ): ما قصد تاسیس دولتی کوچک در سوریه را نداریم، بلکه ما..

یکی از منابع مسئول در یگانهای مدافع خلق(ی پ گ) در عفرین درباره اتفاقات اخیر موارد زیر را تصریح کرد:

✅ یکی از منابع مسئول در یگانهای مدافع خلق(ی پ گ) در عفرین درباره اتفاقات اخیر موارد زیر را تصریح کرد:

1- نخست: ما قصد تاسیس دولتی کوچک در سوریه را نداریم، بلکه ما جزئی از بافت ملی سوریه هستیم و میخواهیم جزئی از راه حل های آینده بحران سوریه باشیم.

2- دوم: ما در چارچوب توافقی که با نظام سوریه پس از پیشنهاداتی که این نظام درباره راه حل ها ارائه کرد و درباره آن مذاکره کردیم و آن را پذیرفتیم، از ورود ارتش سوریه به همه ی مناطق عفرین استقبال می کنیم.

3- سوم: ما برای دفاع از خود، سلاح به دست گرفتیم و هیچ خصومتی را علیه نظام سوریه اعلام نکرده ایم. تنها خواسته ی ما این است که جزئی از فرایند سیاسی در کشور باشیم و سلاحی که در دست ماست، در اصل تحت مالکیت دولت سوریه است و در زمانی که وقت آن فرا برسد به دولت سوریه باز خواهد گشت و ما در چارچوب قانون عمل می کنیم.

4- چهارم: هیچ روزی نبوده است که ما ذیل ائتلاف آمریکایی بوده باشیم و ما هیچ حمایتی از ائتلاف دریافت نکرده ایم. سلاحی که در دست داریم سلاح دولت سوریه است. ما هیچ تیری به سوی ارتش ترکیه که ظاهرا تلاش می کند پروژه ای که در حومه ی حلب رخ داد را دوباره محقق کند، شلیک نکرده ایم.

5- پنجم: ما علت خروج نیروهای روسیه از نقاطی که در عفرین حضور داشتند را درک نمی کنیم. این موضوع، علامت های سوالی در زمینه نقش روسیه در آنچه ترکیه در مورد ما روا می دارد به وجود می آورد.

6- ششم: همه دنیا باید بدانند که ما هیچ سازوکار جدایی طلبی نداریم، بلکه ما تلاش میکنیم بعضی از حقوق خود از این وطن را به دست آوریم و همچنین جزئی از فرایند راه حل سیاسی باشیم.

عفرین 2018/1/24

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه