انواع حمایت‌های ممکن از آرمان فلسطین

رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ضمن تائید آن بخش از محتوای نامه ارسال‌شده که به خیانت و نفاق برخی از کشورهای عرب منطقه و تبعیت آنان از آمریکا پرداخته است، بر وظیفه جمهوری اسلامی ایران در انواع حمایت از آرمان آزادسازی فلسطین تأکید کرده‌اند.

انواع حمایت‌های ممکن از آرمان فلسطین

#پاسخ_امام_به_حماس
#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

? رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ضمن تائید آن بخش از محتوای نامه ارسال‌شده که به خیانت و نفاق برخی از کشورهای عرب منطقه و تبعیت آنان از آمریکا پرداخته است، بر وظیفه جمهوری اسلامی ایران در انواع حمایت از آرمان آزادسازی فلسطین تأکید کرده‌اند.

?در این چارچوب حمایت‌های ممکن از آرمان فلسطین می‌تواند در دو دسته کلی «مادی» و «معنوی» موردبررسی قرار گیرد.

?تحلیل و ارزیابی

1- حمایت‌های مادی

◀️ حمایت مادی از آرمان آزادسازی فلسطین که می‌توان سرسلسله حل مشکلات و باز شدن گره‌های موجود در امت اسلامی باشد شامل حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شود. رهبر معظم انقلاب در سال 1391 بحث حمایت تسلیحاتی از هرکسی که در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارد را مطرح کردند.

◀️ رمضان عبدالله از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی و فنی ایران در تهیه تسلیحات مقاومت اسلامی فلسطین اشاره داشته است.

2- حمایت‌های معنوی

◀️ حمایت‌های معنوی از ملت فلسطین، طیف وسیعی از اقدامات شامل «رسانه‌ای»، «دیپلماسی عمومی» و «حرکت‌های مردمی» را شامل می‌شود.

⏪ در سطح رسانه‌ای انعکاس جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و مظلومیت ملت فلسطین در سطح جهانی با ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی، برجسته‌ترین اقدامات به شمار می‌آیند.

⏪ در سطح دیپلماسی عمومی، تشکیل جلسات، همایش‌ها و کنفرانس‌هایی با موضوع حمایت از حقوق ملت فلسطین، تکریم شهدای مقاومت فلسطین و تأکید بر این مسئله در سخنرانی‌ها و جلسات متعدد، مرتبط می‌تواند راهگشا باشد.

⏪ در سطح حرکت‌های مردمی، انجام اقدامات خودجوشی مانند جمع‌آوری کمک‌های مادی مردمی برای حمایت از رزمندگان مقاومت فلسطین و حضور پررنگ در راهپیمایی‌هایی که در محکومت رژیم صهیونیستی برگزار می‌شوند –مانند روز قدس- می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه