ایتا/ وقتی الجزیره هم به حماس حمله می‌کند!

امروز برای چندین ساعت، تیتر یک وبگاه الجزیره عربی به مطلبی اختصاص یافت که یحیی السنوار رئیس حماس در غزه را مورد حمله قرار داده بود. از نگاه الجزیره، جرم السنوار، عالی معرفی کردن روابط با حزب‌الله و ایران در مصاحبه با المیادین و اذعان به حمایت‌های ایران از این جنبش است.

وقتی الجزیره هم به حماس حمله می‌کند!

?امروز برای چندین ساعت، تیتر یک وبگاه الجزیره عربی به مطلبی اختصاص یافت که یحیی السنوار رئیس حماس در غزه را مورد حمله قرار داده بود. از نگاه الجزیره، جرم السنوار، عالی معرفی کردن روابط با حزب‌الله و ایران در مصاحبه با المیادین و اذعان به حمایت‌های ایران از این جنبش است. الجزیره به مواضع دو تن از حامیان حماس نیز اشاره کرده که سخنان السنوار را محکوم کرده‌اند. عزام التمیمی از فعالان حامی حماس در لندن که ریاست یک مرکز پژوهشی را برعهده دارد از رهبران حماس خواسته تا حضور رسانه‌ای السنوار را ممنوع کنند. یاسر الزعاتره، نویسنده شهیر الجزیره که مواضعش در ضدیت با ایران و دولت سوریه زبانزد است هم در این خصوص گفته به رغم درک شرایط حماس و محاصره نوار غزه، سخنان السنوار کمترین حد حکمت را هم دارا نبود!

❌گزارش الجزیره، به دنبال نفی حمایت‌های ایران از حماس نیست. همه می‌دانند که مهم‌ترین حامی تسلیحاتی و نظامی حماس ایران است. این، سیاست جمهوری اسلامی ایران است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدایی رسا مطرح کردند. مشکل الجزیره و دولت قطر، صرفا اذعان حماس به این کمک‌ها است که می‌تواند موجب گرم‌تر شدن روابط شود.

✴️نیازهای حماس از یک‌سو و سیاست مدبرانه‌ی نظام در مواجهه با اشتباهات این جنبش در بحران سوریه، نتیجه‌بخش بوده است و اکنون حماس عمیقا خود را نزدیک به ایران می‌داند. عصبانیت الجزیره از اذعان السنوار به کمک‌های دریافتی از ایران، بسیار معنادار است. قطر و ترکیه و حتی در برهه‌ای عربستان، نتوانستند شکاف‌های ایجاد شده میان ایران و حماس را بیشتر و عمیق‌تر سازند و این را شکست بزرگ تلقی می‌کنند. ایران و حماس، باید از روابط گرم کنونی، محافظت نمایند. درک شرایط یک‌دیگر، مقدمه‌ی حتمی این محافظت است.

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه