ایران و دیپلماسی عمومی نتانیاهو

طی هفته‌های اخیر، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صیهونیستی به شدت در حوزه دیپلماسی عمومی این رژیم فعال شده است تا به زعم خود، بخشی از مردم ایران را همراه سازد. تاکید او بر این‌که توانایی حل بحران آب در ایران را داراست و یا تحسین عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی، دو نمایش ویدئویی نتانیاهو طی هفته‌های اخیر بوده است.

ایران و دیپلماسی عمومی نتانیاهو

?طی هفته‌های اخیر، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صیهونیستی به شدت در حوزه دیپلماسی عمومی این رژیم فعال شده است تا به زعم خود، بخشی از مردم ایران را همراه سازد. تاکید او بر این‌که توانایی حل بحران آب در ایران را داراست و یا تحسین عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی، دو نمایش ویدئویی نتانیاهو طی هفته‌های اخیر بوده است.

?ایران بر اساس اصول خود، میان نهادهای این رژیم و ساکنان صهیونیست آن، تفاوتی قائل نمی‌شود. لذا از نگاه ایران، چیزی به نام «ملت اسرائیل» معنا ندارد چرا که ساکنان عادی این رژیم نیز بر اساس ساختارهای نظامی آن، نظامی تلقی شده و به صورت تاریخی، اشغالگرند. لذا ایران نمی‌‌تواند در تقابل با دیپلماسی عمومی نتانیاهو، ساکنان اشغالگر سرزمین‌های اشغالی را مخاطب قرار دهد. ایران، کلیت رژیم صهیونیستی را با همه اجزاء و سطوحش نامشروع می‌داند.

✍#تحلیل_کوتاه
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

✔بخشی از مواجهه ایران با دیپلماسی عمومی نتانیاهو، ناظر به ملت ایران است. در این چارچوب مهم‌ترین رویکرد، بی‌اعتبارسازی فرستنده‌ی پیام است. نتانیاهو و یارانش عمیقا واجد عملکردی هستند که آن‌ها را در ذهن مردم ایران بی‌اعتبار کرده است. در مواجهه با بخش قلیلی هم که روایت نتانیاهو از ایران و رژیم صهیونیستی را باور می‌کنند، باید خوی وحشی‌گری و تناقضات میان حرف و عمل نتانیاهو را هنرمندانه یادآوری کرد.

✔بخش دیگر از مواجهه ایران با دیپلماسی عمومی نتانیاهو، می‌تواند ناظر به ملت‌های منطقه و مسلمانان جهان باشد. بازخوانی جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بیان دلیل تمرکز ویژه‌ی‌ نتانیاهو بر ملت ایران، مخدوش‌سازی ادعاهای نتانیاهو در کلیپ‌های منتشرشده و … می‌توانند در این چارچوب مورد توجه باشند. در این رویکرد، ایران از دفاع در چارچوب اذهان ملت خود عبور کرده و سعی دارد از این اقدام نتانیاهو، یک دستاورد برای نمانام (برند) ضد صهیونیستی خود در جهان اسلام بسازد.

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه