منطقه در یک نگاه ( ۱۹ اسفند ۱۳۹۸)

منطقه در یک نگاه ( ۱۹ اسفند ۱۳۹۸)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

1️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دادگاه قدس اشغالی خواست تا روند محاکمه خود در جریان پرونده‌های فساد دولتی را به تعویق بیندازد.

2️⃣ «سنتکام» در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نظامی آمریکایی طی عملیات نابودی مواضع داعش در عراق و در حین انجام عملیات مشتشاری، کشته شدند.

3️⃣ «عبدالل عبدالله» ریاست اجراییه افغانستان در مراسم تحلیف خود گفت: «در زمان انتخابات به مردم تعهد دادیم که حکومت برآمده از تقلب را نمی‌پذیریم و به این تعهد خود پایبند هستیم».

4️⃣ برخی منابع خبری اعلام کردند دولت مصر با جذب عناصر لیبیایی یگان عملیات دریایی برای حمله به کشتی‌های ترکیه در دریای مدیترانه تشکیل داده است.

5️⃣ وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه‌ای سعودی اعلام کرد، امیدوار است در نشست آینده اتحادیه عرب بر روی بازگشت سوریه به این اتحادیه توافق شود.

6️⃣ رژیم صهیونیستی پروژه ساخت یک جاده در کرانه باختری را به تصویب رساند که به موجب آن شهرک صهیونیست‌نشین « معاله آدمیم» به خاک سرزمین اشغالی ملحق شده و کرانه باختری را به دو بخش مجزا تقسیم می‌کند.

7️⃣ یک پایگاه خبری معارض سوری با اشاره به سفر رئیس سرویس اطلاعات مصر به سوریه، ادعا کرد که دمشق و قاهره ائتلافی برای مقابله با ترکیه تشکیل داده‌اند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه