منطقه در یک نگاه ( ۲۰ اسفند ۱۳۹۸)

منطقه در یک نگاه ( ۲۰ اسفند ۱۳۹۸)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

1️⃣ «سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تاکید کرد این گروه تنها زندانیانی را که نام آن‌ها در فهرست ۵ هزار نفری است، تحویل خواهند گرفت.

2️⃣ «جیمز جفری» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی با تهدید دولت سوریه به اقدام نظامی، هشدار داد در صورت نقض آتش‌بس در ادلب، واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش واکنش نشان خواهند داد.

3️⃣ «حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، وضعیت نگران‌کننده کنونی این کشور را نتیجه رفتار تحقیرآمیز و تفرقه‌افکنانه آمریکا خواند.

4️⃣ «ایاد علاوی» رهبر ائتلاف سیاسی «الوطنیه» عراق در گفت‌وگو با سفیر انگلیس در بغداد، از وی خواست تا با تظاهرات‌کنندگان در این کشور تماس برقرار و از ارجاع پرونده عاملان کشته شدن معترضان عراقی به دادگاه کیفری بین‌المللی حمایت کند.

5️⃣ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اداره و مدیریت مشترک میدان‌های نفتی «دیرالزور» واقع در شرق سوریه را پیشنهاد داده است.

6️⃣ ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال «خلیفه حفتر» روز دوشنبه (دیروز) در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، حفتر در این دیدار تأکید کرده که آماده امضای توافق آتش‌بس در لیبی است به شرط آنکه دولت وفاق ملی نیز به این توافقنامه پایبند باشند.

7️⃣ براساس اعلام رسانه‌ها، ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بار بخش‌های خب و الشعف در استان الجوف را بمباران کرد که ۱۲ مورد آن مربوط به بمباران منطقه الیتمه است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه