منطقه در یک نگاه ( ۳۱ فروردین ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۳۱ فروردین ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

1️⃣ در پی بریده شدن فنس‌های مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه این رژیم از شکایت از لبنان در شورای امنیت خبر داد.

2️⃣ نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» در حال پیشروی به سمت شهر استراتژیک «ترهونه» به عنوان مقر اصلی نیروهای تحت امر «خلیفه حفتر» در غرب این کشور هستند.

3️⃣ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح از آمادگی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای اعزام یک هیأت به نوار غزه برای بررسی مسئله آشتی داخلی خبر داد.

4️⃣ یک هیئت عالی‌رتبه از منطقه کردستان عراق، امروز به منظور رایزنی درباره چند پرونده از جمله ترکیب کابینه جدید عراق وارد بغداد شد.

5️⃣ ارتش ترکیه در راستای تقویت حضور خود در شمال سوریه، مرحله نخست احداث یک پایگاه بزرگ نظامی در ریف الرقه واقع در شمال شرقی سوریه را به پایان برد.

6️⃣ حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن، به‌رغم اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای ادامه دارد و در حملات امروز به استان «تعز» چند زن و کودک به شهادت رسیدند.

7️⃣ وزیر خارجه ایران دوشنبه در سفری یک روزه به دمشق قرار است با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه،‌ تحولات منطقه و آخرین تحولات سیاسی و میدانی این کشور را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دهد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه