منطقه در یک نگاه ( ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

۱-رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در گفت‌وگو با شبکه «بی‌بی‌سی» از آمادگی خود برای رفتن به عربستان سعودی با هدف انجام مذاکره و امضای سند راه‌حل فراگیر برای جنگ یمن خبر داد.

۲-وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های ضد هوایی نیروهای این کشور مستقر در سوریه، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۴۵ هواپیمای بدون سرنشین متعلق به تروریست‌ها و عناصر مسلح را سرنگون کرده است.

۳-فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌‌ای، اقدام ترکیه در نقض حریم هوایی عراق و بمباران مناطقی از شمال این کشور را محکوم کرد.

۴-«مجتهد» افشاگر معروف سعودی در صفحه توییتر خود از زندانی سری در شهر «حضرموت» در شرق یمن خبر داد که توسط ارتش سعودی اداره می‌شود و در آن تخلف‌های گسترده‌ای علیه بازداشتی‌های یمنی صورت می‌گیرد.

۵-«ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری، گفت ارتش درباره نتایج فاجعه‌بار این طرح هشدار می‌دهد.

۶-خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه مهلت اعطایی روسیه به طرف ترکیه‌ای برای بازگشایی مسالمت‌آمیز جاده بین‌المللی M4 به پایان رسیده، گفت که نبرد ادلب نزدیک شده است.

۷-روزنامه «الشرق الاوسط» در گفت‌وگو با منابع دیپلماتیک، علت لغو ناگهانی سفر مقامات روسیه به استانبول برای گفت‌وگو درباره لیبی را «اختلافات عمیق» بین دو طرف عنوان کردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه